به گزارش ایرنا، سید علی اکبر صباغ روز یکشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری افزود: در موضوع اعطای مجوز نیروگاه های خورشیدی برای تولید 214 مگاوات برق در سمنان قرارداد منعقد شده که 1.31 مگاوات آن به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: یک نیروگاه برقابی با ظرفیت اسمی 3.5 مگاوات در استان سمنان به بهره برداری رسید.
صباغ با بیان اینکه 580 هکتار برای احداث مجتمع انرژی های تجدید پذیر در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: این میزان زمین توسط شرکت شهرک های صنعتی این استان برای احداث نیروگاه و تسریع در روند اجرایی آن به متقاضیان عطا می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان ادامه داد: در استان سمنان تا پایان برنامه ششم توسعه بالغ بر 33.343 مگاوات انرژی از محل منابع تجدیدپذیر به دست آید که این میزان در کشور با توجه به ظرفیت 80 هزار مگاواتی، حدود 4 هزار ‌مگاوات است.
وی اضافه کرد: ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی به عنوان یک ‌منبع انرژی پاک، کمک بزرگی به پایداری شبکه برق در استان سمنان است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان یادآور شد: اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی به منظور توسعه و رسیدن به این مهم و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار در این استان شده است.
به گزارش ایرنا، جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد که در آن شرکت برق منطقه‌ ای استان گزارشی از برنامه‌ های عملیاتی امسال را مطرح کرد و نیز 6 طرح زیربنایی اقتصاد مقاومتی به شورای برنامه‌ ریزی ارائه و مورد تصویب قرار گرفت.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.