به گزارش ایرنا، امیرعبدوس شنبه در جمع فعالان محیط زیست در دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی افزود: بخش حقوقی این اداره کل موضوع معدن بوکسیت را پیگیری می کند ،مردم و سازمان های مردم نهاد باید بخش حقوقی فعالیت معدن را با انتخاب وکیل پیگیری کنند تا خسارات ناشی از آن جبران شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان با اشاره به این که بتازگی اختیاراتی به تشکل های مردم نهاد داده شده، تصریح کرد: با این اختیارات تشکل ها می تواند درباره مسائل مختلفی که موجب ایجاد خسارت به مردم می شود شکایت کرده و اقامه دعوا کنند.
وی سه راهکار برای جلوگیری از تصادفات جاده ای با وحوش منطقه ارائه کرد.
عبدوس گفت : کنترل و کاهش سرعت وسایل نقلیه در روز به 60 کیلومتر برساعت و در شب به 50 کیلومتر ، فنس کشی منطقه و هدایت وحوش به زیر گذرها و کنترل حرکت وحوش با نورپردازی مناسب در کاهش تلفات حیوانات وحشی نقش زیادی دارد.
وی با بیان این که امکان تفویض اختیار به اداره محیط زیست شاهرود وجود ندارد، افزود: تفویض اختیار فقط به کلان شهرها داده می شود و در استان سمنان کلان شهر وجود نداشته و تشکیلات سازمانی این اجازه را نمی دهد.
وی با اشاره به این که اداره محیط زیست شاهرود بیشترین کارشناس و محیط بان را دارد، ادامه داد: هشت کارشناس و 20 محیط بان در این اداره فعالیت می کنند که هشت تن از محیط بان ها در منطقه تفال و 12تن در منطقه خوش ییلاق مشغول کارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان تصریح کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی برای کارشناسان توان اجرایی آن ها افزایش می یابد.
عبدوس از تحویل یک سلاح بیهوشی به اداره محیط زیست شاهرود خبر داد و افزود: از این نوع اسلحه 2 قبضه در استان وجود دارد که در موقع لزوم به همراه یک دامپزشک از آن ها استفاده می شود .
وی از شروع فراخوان سرشماری حیات وحش منطقه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: متخصصین و علاقه مندان در این کار بکار گرفته شده و از نتایج بدست آمده در برنامه ریزی ها استفاده می شود.
به گزارش ایرنا، 25 درصد وسعت استان سمنان مناطق تحت حفاظت محیط زیست است که با 131 محیط بان از آن ها مراقبت می شود، 16 درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و این استان میزبان 30 درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده کشور است.
استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.