سید محمد ناظم رضوی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مطالبات شهرداری سمنان از دستگاه های دولتی، افزود: مطالبات این نهاد از دستگاه های اجرایی حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه یکی از نهادهای آموزش عالی سمنان به تنهایی ۱۵۰ میلیارد ریال به شهرداری بدهکار است، تصریح کرد: وصول مطالبات در ایجاد زیرساخت های درآمدزا و طرح های سرمایه گذاری موثر است.
شهردار سمنان با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال از مطالبات شهرداری در قالب اوراق در سال ۹۷ وصول و تسویه شد، اظهارداشت: اکثر بدهی دستگاه های دولتی به شهرداری سمنان مرتبط با عوارض ساختمانی است.
ناظم رضوی با بیان اینکه طبق قانون باید نیم درصد از درآمدهای شهرداری به کتابخانه های عمومی پرداخت شود، خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان هر یک یا دو ماه این مبلغ را به اداره کل کتابخانه عمومی استان پرداخت می کند و سعی در به روزرسانی این مساله دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها بیش از هر چیزی در پرداخت هزینه های جاری متکی به مالیات بر ارزش افزوده هستند، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شرایط پیش آمده در حوزه صنعت، در دوره ای پرداخت مالیات ها کاهش یافته است.
شهردار سمنان یادآور شد: مشکلی در پرداخت هزینه های جاری این نهاد وجود ندارد و این مساله به روزرسانی شده است.
استان سمنان 20 شهر و 702 هزار نفر جمعیت دارد، شهر سمنان حدود 200 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.
۹۸۹۱/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.