به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود افزود: حوزه اقتصادی یکی از آسیب های اجتماعی است ، به همین خاطر با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری چند سال گذشته حول مسائل اقتصادی و معیشت مردم بود.
خجسته پور با بیان این که در حوزه های فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی به برکت خون شهدا مردم مصون مانده اند ، تصریح کرد: نامگذاری سال 'رونق تولید' نباید فقط برای نقش بستن بر روی بنرها باشد ، مسوولان باید تلاش کنند تا این شعار را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند تا این امر تحقق یابد.
وی تصریح کرد: رونق تولید نیاز به مدیریت جهادی داشته و مدیر جهادی باید با علم، عقل و عشق در خدمتگذاری به مردم آماده جهاد باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: مدیر جهادی باید با بکارگیری علم وبهره از عقل و خرد جمعی و با عشق ورزی به مردم ، شبانه روز بدون توجه به ساعت کاری آماده ارائه خدمت به هموطنان باشد.
وی با اشاره به حوادث جاده ای در روزهای گذشته گفت : بر اساس رسم های گذشته سفرهای هموطنان محدود به زمان های خاصی می شود و این امر مخاطرات زیادی بوجود آورده که باید مردم سفرهای خود را در طول سال توزیع کنند تا با مشکلات کمتری برخود کنند .
خجسته پور از افزایش اقامت گردشگران، زایران امام رضا(ع) و مسافران نوروزی در استان سمنان خبر داد و افزود: این امر نشان دهنده تبلیغات خوب بوده و باید تلاش کنیم تا از تمامی ظرفیت های موجود استان استفاده شده و از این فرصت ها برای معیشت بهتر مردم استفاده شود.
وی با بیان این که مدرسه ها ، مهمانسراها و اماکن دولتی برای پذیرایی از مسافران در استان پای کار بودند، اظهار داشت: باید هرساله از ظرفیت مدارس و اماکن دولتی کم شود تا هتل داران که در این زمینه سرمایه گذاری می کنند از حضور مسافران و زایران منافع اقتصادی بیشتری ببرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تقدیر از زحمات همه دستگاه ها در بحران های چند روز گذشته استان ، افزود: اگر تلاش مردم و مسوولان نبود در حوادث اخیر از جمله برف و کولاک ، سیلاب و رانش زمین با فاجعه انسانی روبرو می شدیم که خوشبختانه چنین نشد.
وی با بیان این که دولت به تنهایی نمی تواند به آسیب دیدگان سیل کمک کند از مردم خواست آسیب دیدگان سیل را یاری کنند.
خجسته پور گفت: مردم کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به هلال احمر ، کمیته امداد و بهزیستی تحویل دهند تا به مناطق سیل زده ارسال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود: همه مردم بویژه روستاییان با همکاری و مساعدت دهیاران ، منازل ، احشام و دیگر وسایل خود را در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه کنند تا از این طریق بتوان بخشی از خسارات وارده را جبران کرد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.