به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در آیین گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان در سالن غدیر استانداری با بیان این که نماز جمعه پایگاهی برای مردم مسلمان است، افزود: نماز جمعه مربوط به آحاد مردم است و هیچ جریان سیاسی نمی تواند درباره آن ادعایی داشته باشد.
وی ادامه داد: کشور درگیر جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمنان است و حفظ وحدت و انسجام در این شرایط ضروری و مهم است.
وی با بیان این که یکی از مهمترین ابزار دشمن تاکید بر ایجاد اختلاف بین مردم است ابراز داشت: زمینه اختلاف در جامعه بشری زیاد است و در کشورهم اختلاف های منطقه ای، جغرافیایی، فکری، سیاسی، قومی و مذهبی وجود دارد که باید هوشیار بود تا دشمنان از این شکاف ها سوء بهره برداری نکنند.
آشناگر تصریح کرد: جایی که تاکید بر اختلافات باشد، دشمنان پشت پرده هستند، چرا که اختلافات مانع از رشد و توسعه جامعه می شود.
وی با بیان اینکه حفظ وحدت و همبستگی رکن اساسی و یکی از ضروریات توسعه است و همه باید کمک کنند در هیچ نقطه ای از استان اختلاف ایجاد نشود، اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب مردم هستند و زمان داوری درباره عملکرد نمایندگان صندوق رای است و مسوولان این مهم را مد نظر قرار دهند.

**پیشرفت در صنعت سمنان به برکت انقلاب اسلامی
استاندارسمنان خاطرنشان کرد: استان بعد از انقلاب در حوزه صنعت رشد چشمگیر داشته و نباید ازاین مهم غافل شد.
به گفته آشناگر در استان سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و 600 واحد معدنی وجود دارد که زمینه اشتغال برای مردم این استان را فراهم کرده و پایین بودن نرخ بیکاری استان در کشور بر اساس مرکز آمار گواه پیشرفت صنعتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان سمنان با وجود تحریم ها امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است.
آشناگر یادآور شد: سال گذشته 43 واحد تولیدی و امسال 33 واحد تولیدی مساله دار در استان شناسایی شد و افزایش ارزش افزوده کشاورزی همه نشان از پیشرفت ها و دستاوردهای استان سمنان است.
استاندار سمنان افزود: گردشگری نقش مهمی در گردش سرمایه و رونق اقتصادی دارد و یکی از اولویت های سمنان توجه به رونق گردشگری در استان است.
وی اظهار داشت: ائمه جمعه با وحدت آفرینی در استان سمنان نقش مهمی در پیشرفت، توسعه و ترقی دارند و ضرورت دارد بیش از پیش در این زمینه به مسسولان کمک کنند.
استاندار سمنان گفت: مصلاها در شرایط بحرانی کارکرد پدافندی و نقش کمک کننده دارند، استانداری برای تکمیل مصلاهای استان کمک می کند.
وی ادامه داد: مصلاها پایگاه فرهنگی هستند که نقش مهمی در هدایت فکری جامعه دارند و برهمین اساس باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

**استان مشکل ذخیره کالای اساسی ندارد
استاندار سمنان گفت: کالاهای اساسی و میوه ویژه عید نوروز به اندازه نیاز ذخیره شده است و نگرانی برای کمبود وجود ندارد.
وی ادامه داد: در توزیع کالاهای اساسی مشکلاتی وجود دارد که مسوولان با اتخاذ تصمیم های هوشمندانه و کاربردی در پی رفع این مشکلات هستند.
به گزارش ایرنا، در آیین گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان، امامان جمعه سراسر استان حضور داشتند و درباره مشکلات شهرها و مسایل روز جامعه بحث و تبادل نظر کردند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.