به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دامغان در مصلی امام خمینی (ره)این شهر به 22 اسفندماه سالروز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: راهیان نور فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان نسل سه و چهارم انقلاب است.
امام جمعه دامغان ادامه داد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و جایگاه رزمندگان، ایثارگران، شهدا و خانواده شهدا در کشور باید مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود.
حسینیان به فرا رسیدن عید نوروز اشاره کرد و گفت: نوروز، فصل جشن طبیعت، بیداری درختان از خواب زمستانی و آغاز زندگی و آینده با طراوت است.
وی به صله رحم در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: صله رحم و انجام دید و بازدید در ایام عید بسیار سفارش شده است چرا که صله رحم روزی و شادابی را افزایش می دهد.
وی خاطر نشان کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس قوه قضائیه به عنوان فردی با تجربه و عالم انتخاب شد که رهبر انقلاب به کارگیری عنصر نیروی انسانی صالح، احیای حقوق عامه مردم در اعمال قانون و به کار گیری جوانان انقلابی را در این قوه مورد تاکید قرار دادند.
وی به آغاز ثبت نام اعتکاف در دامغان اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصت خوبی برای خودسازی و ارتباط با خالق است که این برنامه امسال در 2 مسجد بلال و مسجد جامع برای خواهران و برادران دامغانی در نظر گرفته شده است.
حسینیان ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی، گفت: دامغان با میانگین بارش 250 میلی متر، از شرایط اقلیمی خشکی برخوردار است که نیاز به عزم ملی و حفاظت بیشتر از منابع موجود را می طلبد.
وی اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری باید نهضتی فراگیر ایجاد شود تا مردم فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی را فرابگیرند.
امام جمعه دامغان به اخراج دیپلمات های هلند از ایران اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای چارچوب عمل متقابل بود که دشمن بداند، اگرچه ایران در شرایط سخت قرار دارد اما همواره با رهبری عالم و فرزانه و ملت غیور خود، دست از ارزش های خود برنخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نهال های مثمر و غیرمثمر در پایان برگزاری نماز جمعه در بین نمازگزاران شهرهای دامغان، دیباج و کلاته رودبار توزیع شد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.