به گزارش ایرنا، در این میزگرد حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل و ابوالفضل دلارام معاون فرهنگی و رسانه ‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعید دهقانلو سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، علی سماکوش کارشناس حوزه کتاب و مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان و سروش هاشمی استاد دانشگاه و مدیر انتشارات آبرُخ حضور داشتند.
حاضران در این نشست با بیان اینکه کتاب به عنوان منبع سرشار از اطلاعات و آموزه های صحیح در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و خانواده، می تواند برای ارتقاء شاخص های توسعه جامعه مفید باشد، بر لزوم ارائه راهکارهای موثر برای بهبود سرانه مطالعه تاکید کرده و گفتند: کتاب و کتاب خوانی باید به عنوان یک اصل مهم و ضروری در فرهنگ جامعه نهادینه شود.
کارشناسان در این نشست با بیان اینکه حاکمیت به ویژه دولت و دستگاه های اجرایی در اجرای سیاست های صحیح و برنامه ریزی شده در این حوزه موثر هستند، افزودند: تامین و بهبود فضای کتابخانه ها، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و آموزشی، اجرای برنامه های مدون با محوریت کتاب، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مردمی کردن امور کتابخوانی، ورود بخش خصوصی برای ایجاد کافه یا ایستگاه کتاب و آموزش مهارت های مطالعه، می تواند راهکارهایی موثر برای ترویج فرهنگ مطالعه باشد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 71 کتابخانه عمومی در استان سمنان با 106 کتابدار، مشغول به فعالیت است که از این میزان 53 کتابخانه نهادی و 18 کتابخانه مستقل و مشارکتی است.
مردم سمنان با ماهانه حدود 6 ساعت و 36 دقیقه مطالعه، در میانه جدول رتبه بندی میزان سرانه مطالعه در استان های کشور قرار دارند.
مشروح این میزگرد روز شنبه 11 اسفند 97 در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان منتشر می شود.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.