به گزارش ایرنا، فاطمه منصوری روز دوشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان افزود: طرح مهارت آموزی در سال گذشته در 46 روستای استان سمنان اجرا شد که این رقم در سال 97 به 60 روستا افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: نقش مهارت آموزی برای افزایش اشتغال و تغییر نگرش در بین جوانان در اولویت است و طرح هر دانش آموز یک مهارت و طرح ایران مهارت در استان سمنان در حال اجرا است.
منصوری تصریح کرد: میزان تاثیرگذاری ارایه خدمات مهارت آموزی در جامعه نیازمند بررسی است و اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی در برقراری ارتباط کارآفرینان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تلاش کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان اضافه کرد: اجرای طرح کافه مهارت برای اجرای طرح اشتغالزایی در سال جاری در استان سمنان انجام شد و نمایشگاه عرضه توانمندی های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به صورت محله محور در دست اجرا است، به صورت شهرستانی توانمندی های فنی و حرفه ای در استان سمنان در دهه فجر امسال به نمایش درمی آید.
منصوری تصریح کرد: در سال جاری 65 خدمت در این اداره کل به صورت الکترونیکی بوده است و آموزش فنی و حرفه ای برای توجه به دولت الکترونیک در تلاش است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان سمنان گفت: در سال 97 هفت هزار نفر در مراکز فنی و حرفه ای آزاد استان سمنان آموزش دیدند که به نسبت سال گذشته این طرح های آموزشی افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: کمبود اعتبارات یکی از چالش های اساسی در ترویج مهارت آموزی در استان سمنان است که مسئولان می بایست برای رفع این چالش مهم اقدام کنند، برای رفع مشکل اشتغال و ترویج مهارت آموزی باید به صورت ریشه ای و از سنین پایین تر کار کرد تا اشتغالزایی به صورت اصولی انجام شود‌.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: زیرساخت های لازم برای افزایش مهارت آموزی در استان سمنان فراهم نیست و مسئولان با تخصیص اعتبار برای نوسازی این امکانات گام بردارند.
به گزارش ایرنا، در 10 ماه امسال بیش از 26 هزار نفر در 100 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان سمنان آموزش های مهارتی را فراگرفتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.