به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرم محمدی دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شاهرود در فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: متاسفانه گروهی در شاهرود شهدا را به نفع خود و گروهشان مصادره می کنند.
محمدی با اشاره به مراسم تشییع شهید حسین جودانه در شاهرود و حضور گسترده مردم افزود: هرچند مردم در سختی و رنج زندگی می کنند ولی از کشور و داشته های خود بشدت حمایت و دفاع می کنند.
وی تاکید کرد : زیبایی های حضور مردم گاهی اوقات به شکل دیگری مصادره می شود باید فکری به حال این امر شود.
فرماندار شاهرود گفت: فرهنگ ایثار و شهدا سرمایه های کشورند، نباید ناجوانمردانه به نفع گروهی مصادره شود ، بسیاری از خانواده های شهدا با این نوع برخورد و حرکت ها موافق نیستند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت گسترده ای برای استقبال از این شهید تا روستای خیج آمده بود ، ادامه داد: مردم شهید را عامل وحدت و خیر می دانند.
محمدی این نوع مصادره شهدا را نابخردانه دانست و ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر این افراد بفهمند و موقعیت کشور را نیز در شرایط فعلی درک کنند .
وی ادامه داد: بدگویی ها مشکلی را حل نخواهد کردو اگر مجموعه برآیندهای فکری ما هماهنگ و در یک جهت باشد توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.
معاون استاندار سمنان اظهار امیدواری کرد: در ایام جشن40 سالگی انقلاب اسلامی از بیان دستاوردهای عظیم نظام اسلامی برای مردم هرگز کوتاهی نکنیم.
فرماندار شاهرود گفت: با توجه به هجمه دشمنان حفظ داشته های انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
محمدی با بیان اینکه بخشی از هدایت ها از طریق خواندن و نوشتن انجام می شود، تاکید کرد: توسعه و ترقی در کتابخوانی را باید در کشور شاهد باشیم.
وی با بیان این که ، هرچند سرانه مطالعه در کشور مناسب نیست، ادامه داد: بخشی از مطالعه ها به سوی فضای مجازی و الکترونیکی سوق پیدا کرده است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: بمناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر 40 نشست کتابخوان در کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار خواهد شد.
سید ابراهیم موسوی افزود : از 40نویسنده بومی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیینی تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در لیگ کتابخوان 96 دانش آموز از26 دیماه در 24 گروه چهار نفره رقابت خود را آغاز کردند که 105 فیلم کوتاه از توضیح کتاب مسابقه تهیه شده است.
وی تاکید کرد: این لیگ در چهار مرحله انجام و از منتخبان آن در استان سمنان تقدیر خواهد شد.
موسوی افزود:در جشنواره فصه گویی منطقه ای 'سمیه رجبی' کتابدار بخش کودک کتابخانه عمومی 22 بهمن شاهرود رتبه برتر را به خود اختصاص داد و به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت.
وی تاکید کرد: مرحله کشوری جشنواره قصه گویی در اردیبهشت سال 1398 در یزد برگزار خواهد شد.
در این نشست از حجت الاسلام عباس معصومی مسئول انتشارات آوای چلچله شاهرود برای اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شاهرود و تجهیز منابع بخش مهدویت در این کتابخانه ها با اهدای لوح تقدیر شد.
در شهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی وجود دارد که حدود330 هزار جلد کتاب دارند.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.