محمد حسن پیرچه روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون برگزاری نماز جمعه در نقاط مختلف استان سمنان بدون حمایت و پشتیبانی دولت انجام می شود و از مسئولان امر انتظار می رود با برنامه ریزی های اصولی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این آیین در استان تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: نوسازی تجهیزات صوتی برای برگزاری هرچه باشکوه نماز جمعه در استان نیازمند اعتبار است و مسئولان سمنان برای رفع مشکلات از این دست به کمک شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیایند.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان ادامه داد: ترغیب نونهالان و نوجوانان برای حضور باشکوه در نماز جمعه نیازمند رفع مشکلات زیرساختی است و تامین وسایل نقلیه برای رفت و آمد دانش آموزان به آیین باشکوه در سمنان به کُندی انجام می شود.
پیرچه اضافه کرد: نماز جمعه به عنوان قرارگاه امن فرهنگی در کاهش بزهکاری های اجتماعی تاثیر غیرقابل انکاری دارد و تقویت اعتباری در این بخش به نشر معنویت در جامعه کمک می کند.
وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان استان سمنان می بایست برنامه های ریشه ای و ملموسی انجام شود و با این وضعیت اعتباری مالی نمی توان در بخش فرهنگی و ترویح فرهنگ نمازخوانی اقدام تاثیرگذار در استان انجام داد.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان گفت: اکنون بسیاری از خادمان برپایی نماز جمعه در نقاط مختلف استان سمنان بدون دریافت وجهی برای برگزاری این آیین معنوی تلاش می کنند.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه در 19 نقطه استان سمنان برگزار می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.