به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: حضور هوشمندانه و خودجوش مردم در روز نهم دی 1388 توطئه های فتنه انگیزان را خنثی کرد.
وی خاطر نشان کرد: مردم به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد که فتنه گران در کشور جولان دهند و پوزه دشمنان نظام با هوشیاری آحاد جامعه به خاک مالیده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: حفظ نظام جمهوری اسلامی بر همگان واجب است و باید با هوشیاری و اقتدار از این نظام مقدس محافظت کرد.
شاهچراغی اضافه کرد: فتنه گران با حضور مردم در صحنه های مختلف دیگر توان تفرقه افکنی و دشمنی در جامعه را ندارند و آحاد جامعه به خوبی از منویات شهدا و امام خمینی (ره) حراست می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عمر آیت الله هاشمی شاهرودی برای افزایش روزافزون عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی گذشت و ایشان در مسئولیت های مختلف برای اقتدار این نظام ارزشی تلاش کردند.
وی افزود: مسئولیت هایی که به آیت الله هاشمی شاهرودی سپرده شد با خوشنامی به پایان رسید و نظام جمهوری اسلامی یکی از مفاخر و اندیشمندان خود را از دست داد.
امام جمعه سمنان گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی از شخصیت های برجسته استان سمنان بودند و دستاوردهای این عالم مجاهد در نظام جمهوری اسلامی ماندگار است.
به گزارش ایرنا، مرحوم آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب هفته جاری در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.