به گزارش ایرنا، دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان که بر سر دو شاهراه اصلی کشورمان قرار گرفته و موقعیت جغرافیایی راهبردی دارد، روزنه امید را برای رفع بخش عمده ای از گره های کور این استان گشوده است.
این استان در میان جاده اصلی تهران به شهر مقدس مشهد و همچنین بر سر راه استان های شمالی کشورمان از جمله گلستان و مازندران قرار گرفته است.
سمنان از سمت شمال به استان های سرسبز گلستان و مازندران، از سمت شرق به استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، از جنوب به استان های اصفهان و از غرب به استان تهران و قم محدود می شود.
نقشه جغرافیایی ایران وسعت و پهناوری این استان را به درستی نمایش می دهد.
این موقعیت راهبردی همراه با ظرفیت های عظیم اقتصادی، تجاری، کشاورزی، گردشگری و صنعتی که در این استان متمرکز شده است، می تواند زمینه ساز توسعه پرشتاب در کشور باشد.
در این میان به دلیل کمبود زیرساخت ها، بهره برداری از این استعدادها و ظرفیت ها به کندی صورت می گیرد و زمینه بهره برداری از این ظرفیت ها را محدود کرده است.
سرازیری برکات دومین سفر کاروان تدبیر و امید، امید مردم این دیار را جهت رفع این کمبود ها دو چندان کرده است.
به یقین موتور اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان سمنان با طرح های تفاهم شده در سفر 2 روزه کاروان تدبیر و امید به ارزش 100 هزار میلیارد ریال به حرکت درخواهد آمد.
به گفته دکتر روحانی، رئیس جمهوری، این ارزش بالای ریالی به بخش های خصوصی، بانک ها و بدنه اجرایی، دولت کمک می کند تا این طرح ها به سرعت اجرا شود.
در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شد و 434 طرح به ارزش سه هزار و 190 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان سمنان افتتاح شد.
در سفر قبل کاروان تدبیر و امید به استان سمنان بیش از 9 هزار میلیارد ریال طرح و برنامه قول داده شد و قرار بر این بود که تا پایان سال 96 طرح ها تمام شود، اما عقب ماندن از این قول سبب شد تا رئیس جمهوری در جمع مسوولان استان سمنان و وزیران این عقب ماندگی را متذکر شود و سرعت جبران آن را خواستار شد.
برای سفر قبلی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان که در فروردین 95 انجام شد، 71 طرح با اعتبار 9 هزار و 480 میلیارد ریال تعیین شده بود که پنج هزار و 930 میلیارد ریال تخصیص یافت.
قول پرداخت باقیمانده این اعتبار را دکتر روحانی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان، وعده داد؛ در این نشست رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا این اعتبار را تامین کند تا به وعده های سفر قبل عمل شود.
براساس آمار در سال های 95 و 96 چهار هزار و 558 میلیارد ریال معادل 47 درصد و برای سال 97 هم بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های اقتصادی و عمرانی مصوب سفر استانی دکتر روحانی به استان اعتبار تخصیص یافت.
بر اساس اعلام مسئولان استانی طرح های اقتصادی و عمرانی مصوب این سفر اکنون حدود 74 درصد پیشرفت اجرا دارد و 14 طرح هم به بهره برداری کامل رسیده است.
براساس آمار، سمنان یکی از استان های شاخص از نظر پیشرفت فیزیکی طرح های مصوب عمرانی و اقتصادی سفر کاروان تدبیر و امید است و برای تکمیل 100 درصدی طرح های باقیمانده سه هزار میلیارد دیگر اعتبار نیاز است.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.