به گزارش ایرنا، سوگواری 2 ماهه مردم مومن و دوستدار اهل بیت (ع) شهرستان شاهرود هم زمان با سالروز رحلت پیامبر مهربانی ها و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) به اوج خود رسید.
سرتاسر شهرستان از روستاهای شمالی و شهرهای کلاته خیج و مجن تا روستاهای کویری بخش مرکزی و بیارجمند امروز سوگوار هستند .
از شب گذشته به رسم هر سال، در نقطه به نقطه شهرستان دیگ های پخت حلیم برپا شده و مردم با خواندن دعا و پخش نذری به راز و نیاز با خداوند پرداختند. در ورودی های شهر شاهرود هم موکب هایی برای پذیرایی از زائران بارگاه مقدس رضوی برپا شده است.
اما سوگواری های دیشب و امروز در مسجدهایی که نام مبارک پیامبر اکرم (ص) و کریم اهل بیت (ع) زینت بخش آن هاست، حال و هوایی دیگر داشت. مسجد رسول اکرم (ص) به همین مناسبت برنامه سوگواری ویژه ای داشت.
امروز صبح حسسینیه امام خمینی (ره) و دفتر امام جمعه شاهرود هم به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) میزبان مومنانی بود که خواندن زیارت از راه دور ایشان را نیز چاشنی سوگواری خود کرده بودند.
'شبی با شهدا' هم عنوان برنامه ای است که به همت هیات رزمندگان شهرستان شاهرود از یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری، در مسجد امیرالمومنین (ع) خیابان نواب صفوی برگزار می شود که علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، هر شب با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی ارفع و با نوای ذاکران اهل بیت (ع) فضایی معنوی به این مراسم می دهد.
همچنین با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام رضا (ع) و با عبور کاروان هایی از سراسر کشور برای رفتن به مشهد مقدس و انجام سوگواری در صحن حرم مطهر آن حضرت، در شاهرود هم شور و حال دیگری به وجود آمده است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.