حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ترابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: حضور در حماسه عظیم و جهانی پیاده روی اربعین حسینی بهترین فرصت جهت تبلیغ دین است و همه شیعیان به خصوص طلاب مبلغ باید از این موقعیت به بهترین نحوه استفاده کنند.
وی با اشاره به این که از استان سمنان 33 مبلغ و مبلغه جهت فعالیت های مذهبی به پیاده روی اربعین اعزام شدند ابراز داشت: برخی از این مبلغان در موکب ها مستقر شده و علاوه بر تبلیغ دین به سئوالات شرعی زائران پاسخگو هستند و برخی نیز در طول مسیر به فعالیت های دینی می پردازند.
وی اظهار داشت: مکان های استقرار این مبلغان برای ارائه خدمت به زائران حسینی در مسیر پیاده روی اربعین به خوبی جانمایی شده و محتوای فرهنگی مناسب در اختیار آنها قرار گرفته است.
ترابی اضافه کرد: 17 هیات مذهبی نیز از شهرهای سمنان، شاهرود، سرخه و گرمسار جهت خدمت رسانی به زائران حسینی به فعالیت های دینی و خدمات رسانی به زائران مشغول هستند.
دبیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان ادامه داد: طی ماه های گذشته 22 جلسه و همایش آموزشی - توجهی مستمر برای مبلغان، مداحان و هیات مذهبی اعزامی به اربعین از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران برگزار شد.
وی تاکید کرد: خادمان حسینی باید برای بهره مندی بیشتر زائران ایرانی از برنامه های مذهبی و فرهنگی اربعین حسینی و تبلیغ معارف الهی و بیان احکام دینی تمام توان خود را بکار گیرند.
وی ادامه داد: در تدارک برنامه های فرهنگی اربعین سال جاری توجه ویژه ای به بانوان و کودکان شده و برنامه های متنوعی برای آن ها در نظر گرفته شده است.
مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به این که اقامه نماز در برنامه های فرهنگی اربعین به عنوان محور اصلی مورد توجه بوده است، گفت: مبلغان و روحانیان حاضر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی با تمام توان برای اقامه نماز پرشور در موکب ها و مکان های مشخص شده تلاش خواهند کرد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.