به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در جمع مردم روستای ویر سلطانیه افزود: امسال سرما در ماه های نخستین بهار شکوفه های سر درختی را از بین برد و نگرانی هایی را در بین کشاورزان ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: بر این اساس با لطف پرودگار و بارشهای بهاری، مجاهدت کشاورزان و برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی، حمایت وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان موجب شد برای اولین بار بیش از 435 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.
این مسئول افزود: سال گذشته 195 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود که امسال 2 برابر این میزان محصول گندم از کشاورزان تحویل گرفته شد.
وی بیان کرد: تا کنون 256 میلیارد تومان طلب گندم کاران پرداخت و طی روز گذشته نیز هفت میلیارد تومان به حساب این قشر واریز شد.
وی اظهار داشت: مصرف سالانه گندم استان 80 هزار تن است و بر این اساس نیاز چند ساله این استان به گندم تامین شده است.

** 55 روستا در زنجان گاز رسانی شد
درویش امیری افزود: طی سفر سال 93 رئیس جمهوری و هیات وزیران به استان زنجان تحولی در گاز رسانی به روستاها رخ داد که از 910 روستای استان 713 روستای بالای 20 خانوار بود که تا کنون 550 روستا گاز رسانی و 100 روستا نیز پیمان سپاری شده است.
وی یادآوری کرد: طی سفر یادشده دولت قول داد 360 روستای استان گاز رسانی شود که از این تعداد نیز 285 روستا انجام و مابقی نیز پیمان سپاری شده است.
استاندار زنجان ادامه داد: طی هفته دولت امسال گاز رسانی 30 روستا تکمیل شد و روز گذشته بصورت متمرکز در یکی از روستاه های خدابنده مشعل گاز روشن شد.
درویش امیری افزود: طی هفته دولت امسال 11 سالن ورزشی توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس در 11نقطه روستایی استان به بهره برداری رسید و بنیاد مسکن نیز 41 پروژه کوچک و متوسط در روستاهای استان را به بهر برداری می رساند.
وی یادآوری کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز 12 خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز خدمات روستایی را در 12 نقطه استان افتتاح می کند.
این مسئول ادامه داد: در مجموع دهیاری های استان 287 پروژه قابل افتتاح را در این هفته به بهره برداری می رساند.
درویش امیری افزود: روستاییان نباید تحت تاثیر فضاسازی های گوناگون قرار بگیرند چرا که طی هفته دولت با حجم کاری انجام گرفته توسط دستگاه های اجرایی استان اعتبار هزینه شده به ارزش 387 میلیارد تومان بوده است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.