به گزارش ایرنا، دکتر پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار و در نشست صمیمی و هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران رسالت سنگینی در انعکاس واقع رویدادهای مختلف دارند ولی آنگونه که باید و شاید بخاطر وجود محدودیت ها در همه صحنه ها حضور ندارند.
وی اظهار داشت: هم اکنون در جامعه به ویژه درحوزه پزشکی انجام کار تیمی چندان رایج نیست و در این زمینه حتی آموزش های لازم داده نشده و این موضوع خلاء مهم محسوب می شود.
قزلباش افزود: این در حالی است انجام کار تیمی به موفقیت های لازم منجر می شود که نبود این مولفه به مشکلات فرهنگی باز می گردد و در این میان بهره گیری از ظرفیت های رسانه در حوزه سلامت کارآیی بهتری به دنبال دارد.
این مسئول ادامه داد: رسانه های مختلف استان می توانند بصورت کار تیمی اطلاع رسانی خوبی داشته باشند و در واقع تولید محتوا را در این حوزه انجام دهند.
وی بیان کرد: این واحد دانشگاهی آمادگی دارد برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی لازم در حوزه سلامت و ارتقای این بخش این کار را با تمامی رسانه های استان به نحو مناسبی انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: این واحد دانشگاهی در طی سال جاری و در راستای ترویج اجتماعی سازی سلامت سرمایه گذاری لازم را در دستور کار خود قرار داده که رسانه های استانی می توانند یاری گر باشند.
وی اظهار داشت: هم اکنون جریان قوی اطلاع رسانی در استان وجود ندارد و در این میان آحاد مختلف مردم در مقایسه با گذشته اخبار مورد نیاز خود را از شبکه های مجازی دریافت می کنند و متاسفانه مطالب ارائه شده نیز چندان دقیق و مورد اعتماد نیست.
قزلباش افزود: بر این اساس رسانه های استان با در نظر گرفتن وقایع مصالح ملی، فرهنگی و اجتماعی مسائل مختلف در جامعه را تحلیل و علاوه بر آن حجم پرسشگری و مطالبه مردمی را بدون اینکه در جامعه دغدغه ای را ایجاد کند اطلاع رسانی کند.
وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه مکانی را در اختیار رسانه های استان با عنوان اتاق فکر برای پیشبرد و بهتر اطلاع رسانی رسانه ها قرار می دهد و از این موضوع نیز استقبال می کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان رسانه های استان دیدگاههای خود را در ارتباط با تعمل هر چه بهتر با دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه سلامت مطرح کردند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی ایران 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، 17 مرداد سال 1377 در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ واقع در شمال آن کشور به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.