سرهنگ محمد علی عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 84 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان به دلیل وقوع تصادف رانندگی جان باختند که 10 تن از آنان راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت بودند.
وی اظهار داشت: بیشترین عامل مرگ موتورسواران نیز ضربه به سر به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده و اغلب تصادفات با این وسیله نقلیه در استان زنجان نیز در جاده خدابنده اتفاق افتاده است.
عظیمی با بیان اینکه موتورسواران کم سن و سال بیشتر در معرض حوادث و خطر مرگ هستند افزود: برخی موتورسیکلت رانان هنگام ورود از جاده فرعی به اصلی به قوانین و مقررات رانندگی کم توجهی می کنند و این سهل انگاری و بی احتیاطی، آنها منجر به وقوع تصادف و در نتیجه آسیب و مرگ می شود.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: برخی موتورسواران نسبت به رفع خرابی سیستم روشنایی موتورسیکلت خود بی تفاوت هستند و به همین خاطر در ترددهای شبانه، جانشان در معرض تهید قرار می گیرد.
عظیمی به موتورسواران توصیه کرد هنگام تردد شبانه در جاده ها از سالم بودن سیستم روشنایی موتورسیکلت، مطمئن باشند و از نگذاشتن کلاه ایمنی به سر و همچنین ورود ناگهانی از جاده فرعی به اصلی، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و سرعت بالا به جد اجتناب کنند.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.