به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در آئین افتتاح این بنیاد گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در همه شهرستانهای این استان موسسه های فرزانگان سالمندان با هدف ارائه خدمات لازم ایجاد و یا راه اندازی خواهد شد.
محمد محمدی قیداری افزود: با توجه به نرخ رشد جمعیت سالمندی در کشور، لزوم برنامه ریزی های مناسب برای رفاه حال این قشر به عنوان دبیرخانه شورای سالمندان این استان را به امری مهم تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: بر این اساس در جهت اجرای طرح های مرتبط با جامعه سالمندی بنیاد فرزانگان مهرآفرین شهر زنجان با همکاری سازمانهای مردم نهاد تاسیس و راه اندازی شد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون 104 هزار سالمند در استان زنجان وجود دارد و برای برنامه ریزی بهتر و ارائه خدمات مناسب به این قشر باید از ظرفیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد استفاده کرد که در این خصوص بهزیستی استان گام های خوبی برداشته است.
وی اظهار کرد: سالمندی فرآیندی است که با رشد و تکامل مداوم مشخص می شود و این فرایند متوقف یا معکوس نمی شود و با مراقبت صحیح می توان روند آنرا کند کرد.
به گفته محمدی، افزایش جمعیت سالمندان در عصر کنونی امری با اهمیت تلقی می شود که حتی سازمان بهداشت جهانی (WHO) یادآور شده که این مهم در سطح جهان انقلابی درجمعیت شناسی و در حال شرف وقوع است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این بنیاد توسط خیران و در راستای ارائه خدمات رایگان به سالمندان تامین و راه اندازی شده و طبق اساسنامه خدمات متعددی به سالمندان در زمینه های رفاهی ، معیشتی ، درمانی ، بیمه ای ، گردشگری ، ورزشی و ارائه خدمات در منزل ارائه خواهد شد.
محمدی، ایجاد شرایط رفاهی و ورزشی، برپائی اردوهای تفریحی، سیاحتی، برپائی گردهمائی و همایش های مرتبط با حوزه سالمندی را در جهت افزایش روحیه آنان بسیار اثرگذار ذکر کرد.
پیش از این نیز اولین بنیاد فرزانگان سالمندان این استان طی سال گذشته در شهرستان خدابنده افتتاح شد.
به گفته این مسئول، هم اکنون 15 درصد جمعیت استان شامل 156 هزار و 283 نفر به همراه خانواده خود تحت پوشش بهزیستی هستند و خدمات لازم را دریافت می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.