به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در نشست روسای اتاق های بازرگانی استان های شمالغرب کشور افزود: زنجان از نظر برخورداری از سرمایه های اجتماعی سرآمد تمام استان های کشور است.
وی یادآور شد: امروز کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و در حال گذر از شرایط بحرانی است.
درویش امیری اظهار کرد: امروز سرنوشت نظام و کشور همه با هم گره خورده است و باید دقت داشت که همه سوار بر یک کشتی هستند و هر آسیبی که به این کشتی برسد، همه را غرق خواهد کرد.
استاندار زنجان گفت: در این شرایط حساس باید یک مقدار توجه جدی داشت و همه باید به درستی و دقت این وضعیت را درک کنند.
وی خاطر نشان کرد: آثار نا بسامانی قیمت ها بر تولید، بازار، اشتغال، صادرات و واردات سایه انداخته است و همه باید چنین وضعیتی را به درستی درک و هوشمندانه رفتار کنند.
درویش امیری ادامه داد: نباید به کسانی که از رانت اطلاعاتی برخوردار شدند اجازه داد که از خزانه کشور ارز بگیرند و از آن سودجویی و مال اندوزی کنند.
استاندار زنجان گفت: نتیجه و آثار مخرب این سودجویی و فشار چنین رانت اطلاعاتی خود را بر سر سفره مردم نشان خواهد داد.
وی اضافه کرد: نباید اجازه داد آنانی که رانت اطلاعاتی داشته اند و توانسته اند از ارز استفاده کنند امروز در عرصه اقتصادی و تولید جولان دهند و آثار فشار آن را ملت ایران تحمل کند.
درویش امیری افزود: سختی ها و فشار ناشی از نابسامانی اقتصادی را همه باید تحمل کنند و این پذیرفتنی نیست که عده ای از چنین شرایطی رنج بکشند و گروهی دیگر لذت ببرند.
استاندار زنجان گفت: این اقدامات مخرب کشتی نظام است و به حتم افراد سودجو هم در جریان غرق شدن این کشتی، غرق و از این شرایط دچار نا امینی و بحران روحی و روانی می شود.
وی یادآورشد: هنوز تحریم ها آغاز نشده است و اکنون کشور دچار بحران مسائل ارزی و نوسان نرخ ارز شده ایم.
درویش امیری اظهار کرد: باید برنامه مقابله با ضد تحریم را هم دولت و هم ملت اجرا کند و دولت و ملت با هم برنامه داشته باشند چرا که هیچ کدام بدون دیگری نمی توانند برنامه های خود را پیش ببرند.
استاندار زنجان گفت: پس از توافق برجام، با تعاملات بین المللی خوبی که در کشور آغاز شد، ایران از بن بست تجارت خارج شد و آثار آن رد این استان مشهود بود.
وی خاطر نشان کرد: زنجان در سرمایه گذار خارجی مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت از چین، ترکیه، کره و ژاپن وارد سرمایه گذاری در این استان شدند.
درویش امیری ادامه داد: همین شرکت ها در این مقطع دچار مشکل و گرفتاری واردات مواد اولیه می شوند.
استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان طی سال 96، دوران درخشانی را سپری کرد، گفت: حوزه اقتصادی این استان در مسیر خوبی قرار گرفت و اتفاقات امیدوار کننده ای در حوزه اشتغال، تولید و سرمایه گذاری داخلی و خارجی رخ داد.
وی به افزایش سه برابر درآمد گمرک طی سال گذشته اشاره و اضافه کرد: سال گذشته برای نزدیک 16 هزار نفر در حوزه تولید بر اساس آمار بیمه جباری تامین اجتماعی این استان اشغالزایی شد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.