دکتر شیرین بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، هدف از راه اندازی این کلینیک را ارتقای سلامت و کیفیت زندگی این گروه ارزشمند جامعه برشمرد و افزود: تشخیص به موقع ، درمان بیماری ها و سندرم های شایع سالمندان و غربالگری از فاکتورهای موثر در ایجاد ناتوانی و وابستگی این گروه است.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این کلینیک خدماتی از قبیل ارزیابی جامع، پبشگیری ، تشخیص زود هنگام و درمان بیماری های شابع دوران سالمندی از قبیل اختلال های حافظه و آلزایمر، اختلالات تعادلی و حرکتی و سقوط ، اختلال خواب ، مشکلات تغذیه ای و غیره انجام می گیرد.
بخشی خاطرنشان کرد: ارزیابی سالمندان از نظر تعداد داروهای مصرفی همزمان، آموزش و مشاوره به مراقبین و خانواده بیماران از دیگر خدماتی است که در این کلینیک به گروههای هدف ارائه می شود.
مسئول کلینیک طب سالمندی نیز در این ارتباط گفت: این کلینیک بهمن سال گذشته با هدف ارائه خدمات مناسب به گروههای هدف آغاز بکار کرد که پس از دانشگاه تهران دومین آن در سططح کشور محسوب می شود.
دکتر پریشاد قوام خاطرنشان کرد: ایجاد و راه اندازی این نوع کلینیک ها در جهان قدمت بیش از 80 سال داشته و حتی متخصصان مربوطه در این رشته برای خدمات رسانی مطلوب تربیت شده اند.
این متخصص طب سالمندی ادامه داد: به تازگی (6 سال گذشته) تربیت متخصص طب سالمندی در کشور آغاز شده سال دوم فارغ التحصیلان وارد بازار کار و مشغول به کار شده اند که ادامه همین روند چشم انداز بهتری را ترسیم می کند.
وی خاطر نشان کرد: با افتتاح این مرکز شمار مراجعه کنندگان برای در یافت خدمات بسیار محدود بوده که این مهم به دلیل نبود اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در این بخش باز می گردد.
به گفته این متخصص، سالمندان می تواتند روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت هشت تا 13 به این کلینیک واقع در بیمارستان شهید بهشتی زنجان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، طبق آمار متولیان بهزبستی این استان 104 هزار سالمند دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.