علی محمودی، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفتر با تاکید مسئولان ارشد استان، رفع مشکل تمام روستاهایی که دارای هر مشکلی درباره تامین آب آشامیدنی هستند امسال آغاز می شود.
محمودی گفت: محل تامین اعتبار این پروژه ها از اعتبارات روستایی است و دهیاری ها در این رابطه با شرکت آب و فاضلاب روستایی همکاری لازم را خواهند داشت.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد: تمام طراحی های مورد نیاز برای رفع مشکل تامین آب روستاها توسط شرکت آبفاروستایی انجام می شود.
وی تصریح کرد: مشکلات هر روستایی متفاوت از سایر روستاهااست و بر اساس نیاز همان روستا برای مشکل آن برنامه ریزی گردیده است.
محمودی گفت: به طور مثال برخی از روستاها منبع ذخیره آب ندارند و برخی هم در تامین منابع آبی دچار مشکل هستند.
وی گفت: اعتبار هر روستا بر اساس جمعیت ساکن در آن روستا مشخص می شود و در رابطه با این موضوع هم شاخص تعیین بودجه و تخصیص آن بر اساس جمعیت خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه مهاجرت جمعیت از روستا به شهر برای تامین معیشت است، افزود: تامین منافع اقتصادی و معیشتی روستاییان، از مهاجرت آنها ممانعت و باعث کاهش حاشیه نشینی می شود.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود 380 هزار نفر معادل 37.5 درصد جمعیت روستایی دارد، که در 935 روستای این استان ساکن هستند، از این تعداد روستا حدود 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.