عاکفه احمدی افشار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جدیدترین تحقیقات در دانش آموزان بین 6 تا هفت سال زنجانی نیز نشان می دهد 10 درصد این قشر به آلرژی آسم و تنگی نفس دچار هستند.
وی اظهار کرد: همین تحقیقات نیز بیانگر آن است 15 درصد دانش اموزان در رده سنی 14 تا 15 سال نیز (دختران و پسران) به آسم و یا آلرژی خفیف تا ضعیف مبتلا هستند.
احمدی افشار خاطرنشان کرد: این در حالی است که عوامل محیطی در بروز بیماری آلرژی نقش مهم و تاثیر گذاری داری دارد و شناخت آنها در کاهش و کنترل بیماری ها نتایج مثبتی را بدنبال دارد.
وی بیان کرد: آلرژی فصلی انواع مختلفی که بیشتر در نواحی پوستی، بینی و در ناحیه چشم ها بروز می کند که با گرده افشانی گلها و گیاهان تشدید می شود.
عضو انجمن آسم و آلرژی ایران ادامه داد: بیماری آلرژی کودکان و نوجوانان در مقایسه با گروههای دیگر روند افزایشی را نشان می دهد که شناخت علایم و نشانه های آن در کنترل و درمان های بهنگام اهمیت ویژه ای دارد.
وی بیان کرد: بیماری آسم نوعی از بیماری های ریه به شمار می رود که بر مسیر جریان هوا که وظیفه حمل هوا به این ناحیه را بر عهده دارد تاثیر گذاشته و موجب نازک شدن و تورم این مسیر شده و مخاط این ناحیه را افزایش می دهد و در نهایت تنفس فرد مبتلا را سخت و وی رادچار تنگی نفس، خس خس و سرفه می کند.
احمدی افشار خاطر نشان کرد: تنگی نفس، سفت شدن قفسه سینه و یا درد درد این ناحیه، مشکل در خوابیدن به دلیل تنگی نفس، سرفه و خس خس، صدای سوت یا خس خس هنگام بیرون دادن هوا (بازدم)، حملات سرفه و خس خس که در هنگام سرما خوردگی، آنفلوانزا به وسلیه ویروس های تنفسی شدید می شود.
به گفته این فوف تخصص، موادآلرژی زای موجود در هوا، عفونت های تنفسی از قبیل سرماخوردگی ، هوای سرد، هوای آلوده و پر دود دلایل آسم و حملات ناشی از آن هستند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.