به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان، افزود: زنجان یکی از سه استان کشور است که طی سال 96 از مازاد درآمد استانی برخوردار شد.
وی ادامه داد: سال گذشته از یک هزار میلیارد ریال مازاد درآمد سالانه، حدود 8.08 درصد آن به استان بازگشت که این میزان باید در سال جاری افزایش پیدا کند.
درویش امیری با تاکید بر اینکه رویکرد نظام مالیاتی استان تنها به دریافت مالیات از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، معدنی و مودیان مالیاتی منحصر نمی شود، خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه برای دریافت خدمات از سوی شهروندان در کشورهای دنیا به صورت یک فرهنگ تعریف شده و عدم پرداخت هزینه برای برخورداری از امنیت، سلامت و بهداشت در جامعه با روح یک سیستم و جامعه نظام مند همخوانی ندارد.
استاندار زنجان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بالای استان در زمینه رشد درآمدها می توان ضمن در نظرگرفتن شرایط تولیدکنندگان، صاحبان مشاغل و مودیان مالیاتی و با اتخاذ تصمیماتی مبنی بر تقسیط و بخشودگی مالیات و استفاده از اختیارات قانونی، باز هم مازاد درآمد استان را ارتقا داد.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل دبیرخانه ای به منظور تسهیل در روند تهاتر اراضی و پروژه های عمرانی در استان را ارائه کرد و گفت: اغلب پیمانکاران، فعالان بخش خصوصی و حتی دستگاه های اجرایی با فرصت قانونی که از طریق تهاتر برای پرداخت بدهی های عمرانی به پیمانکاران به وجود آمده است آشنایی لازم را ندارند بنابراین ایجاد یک دبیرخانه می تواند در تسهیل این امر و کاهش بدهی های استان در پروژه های عمرانی موثر باشد.
گفتنی است در سال گذشته سرجمع درآمدهای عمومی استان زنجان 8 هزار و 311 میلیارد ریال بود که 113.7 درصد آن تحقق یافت.
مجموع درآمدهای عمومی استان زنجان در سال 96نسبت به سال ما قبل آن 21 درصد افزایش داشت.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.