حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در مراسم دیدار شماری از جانبازان و خادمین ایثارگر که به مناسبت روز جانباز و تجدید میثاق با آرمانهای نظام برگزار شد، از جانبازان به عنوان سرمایه های بزرگ انقلاب و نظام یاد کرد و افزود: شما جانبازان سرافراز و سربلند، مایه افتخار و عزت برای نظام هستید که رشادت و ایثارگری شما عزیزان در نبرد با دشمنان هرگز به بوته فراموشی سپرده نخواهد شد.
وی اظهار کرد: جانبازان شاهدان زنده هشت سال دفاع مقدس هستند و دلاورمردیهای شما در دوران دفاع مقدس، نشان می دهد که این ملت با دست خالی در برابر جهان ایستاد.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه گاهی سرگرم شدن به زندگی و مسایل پیرامون زندگی، انسان را از کارها غافل می کند از جانبازان به عنوان گنجینه آیندگان یاد کرد و افزود: افتخارات و غرور ملی نسل های آینده با تاریخ گذشته شما اثبات می شود.
وی با بیان اینکه ملتی، ریشه دارد و می تواند بماند که افتخار داشته باشد، تصریح کرد: نباید از کنار برخی مسایل به سادگی عبور کرد و دوران دفاع مقدس ما که هشت سال بود باید هشت هزار سال این انقلاب را حفظ کند.
امام جمعه زنجان با تاکید براینکه ریشه انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است گفت: ریشه تاریخی این کشور مانند ریشه درخت، به آب رسیده است و به آبیاری نیازی ندارد.
حجت الاسلام خاتمی افزود: باید خاطرات جبهه به نسل جوان و آینده تعریف شود و آیندگان باید بدانند که برای حفظ و حراست از انقلاب و نظام، چه سرمایه هایی داده شده است.
وی با بیان اینکه جانبازان سرافرازانه امتحان دادند و باید افتخارات خود را حفظ کنند، تصریح کرد: امروز هم آمریکای جهانخوار دست از سر انقلاب، نظام و ملت ایران برنداشته است و باید در مقابل توطئه های استکبار جهانی، هوشیار بود و لحظه ای غفلت نکرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: باید به فرهنگ ایثار و شهادت که نیاز جامعه است، توجه ویژه کرد و این مهم باید پررنگ تر از گذشته شود.
علی کاظمی، با بیان اینکه ما مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم افزود: رسانه ها در معرفی رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام، بسیار نقش آفرین هستند.
وی تعداد جانبازان استان زنجان را بیش از هفت هزار نفر اعلام و اظهار کرد: برخی از جانبازان هستند که هنوز هم برای تشکیل پرونده اقدام نکرده اند.
کاظمی تعداد جانبازان متوفی این استان را قریب 600 نفر ذکر کرد و افزود: امسال نیز همانند سالهای قبل، درمان و اشتغال از اولویت های مهم کاری این اداره کل است و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فرزوگذار نبوده و نیستیم.
وی با اشاره به اینکه 70 نفر از جانبازان زنجان در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و علمی جزو نخبه ها هستند، ادامه داد: ایثارگران ما همانند دوران هشت سال دفاع مقدس، همچنان در عرصه های خدمات دهی و سازندگی فعال می باشند.
کاظمی، جمع آوری و چاپ خاطرات جانبازان را لازم و ضروری خواند و افزود: 160 هزار سند از آثار جنگ و دفاع مقدس و خاطرات و محصولات فرهنگی در خصوص شهدا در دسترس داریم و خاطرات جانبازان بالای 50 درصد را نیز جمع آوری کردیم که در صورت تامین اعتبار نسبت به چاپ این خاطرات در قالب کتاب، اقدام خواهد شد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.