غلامحسین جمیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید ثروت، اشتغالزایی، توازن درآمد و رفاه اجتماعی از ثمرات به هم پیوسته خرید کالای ایرانی به شمار می آید.
وی یادآورشد: پیش از هر بازار خارجی دیگر، جمعیت 80 میلیون نفری ایران، فرصت مغتنمی برای تجار و فعالان اقتصادی محسوب می شود.
جمیلی اظهار کرد: امروز بهترین مسیر رونق بخشی به تولید و خروج از چالش تجارت برون مرزی، حمایت از کالای ایرانی و توجه به تولید داخلی است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: جمعیت و توان ایران بهترین عامل و انگیزه برای تولید محصول با کیفیت برای تامین نیاز داخلی است.
وی خاطرنشان کرد: توجه به خرید کالای ایرانی منجر به دستیابی به تولید پایدار شده و در نهایت زمینه رونق واحدهای تولیدی، ثبات اشتغال و ثروت آفرینی را فراهم می سازد.
جمیلی ادامه داد: باید متوجه بود که تا زمانی که کالای مشابه داخلی تولید می شود، بهترین اقدام خرید محصول مورد نیاز ایرانی است تا فرصت رقابت آن با اجناس خارجی فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان به توجیه برخی افراد مبنی بر با کیفیت تر بودن کالاهای خارجی نسبت به محصولات ایرانی اشاره کرد و گفت: این افراد باید متوجه باشند که با خرید کالای خارجی چه لطمه ای به تولید داخلی وارد می کنند.
وی تاکید کرد: حلقه های زنجیره اقتصاد متصل و وابسته به هم هستند و با خرید کالای ایرانی این زنجیره شکل می گیرد و زمینه رشد اقتصادی را فراهم می سازد.
جمیلی اضافه کرد: رشد اقتصادی منجر به بهبود معیشت مردم، اشتغالزایی، تولید ثروت و توازن درآمد و در نهایت اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب محقق می شود.
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود نام سال 1397 را 'حمایت از کالای ایرانی' نام گذاری کرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.