به گزارش ایرنا، محمدرضا ذوالقدریها روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال با یک بودجه متورم مواجه شدیم که به دلیل کاهش ارزش افزوده محقق نشد و طی 11ماه گذشته 132میلیارد ریال از بابت ارزش افزوده به حساب شهرداری واریز شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17میلیارد تومان کاهش داشت.
وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری ابهر نزدیک به 420 میلیارد ریال به شورا پیشنهاد شد، تصریح کرد: طی جلسات مختلف با اعضای شورا و کارشناسان این بودجه به تصویب رسید و رویکرد اصلی آن عدالت محوری و توزیع عادلانه ی منابع محدود بویژه در مناطق حاشیه شهر است.
شهردار ابهر با بیان اینکه پروژه های نیمه تمامی داشتیم که طی 6 ماه گذشته شاهد افتتاح آن بودیم، تأکید کرد: افتتاح پارک بانوان حسین آباد، افتتاح سالن بانوان شهیده سهام خیام، تکمیل توسعه ساختمان اداری و اتوماسیون، تکمیل میدان مدافعان حرم، کانال دفع آب های سطحی شریف آباد و ساختمان بهشت کبری از جمله ی اقدامات شهرداری در 6 ماهه گذشته است.
وی یادآور شد: در 6ماه دوم پنج هزار تن آسفالت ریزی و 10 کیلومتر جدول گذاری و 8 هزار مترمربع پیاده رو سازی انجام شده است.
ذوالقدریها افزود: تفاهم نامه ای بین شهرداری و آموزش و پرورش برقرار شد و برگزاری مراسم درختکاری بخشی از این تفاهم نامه بود که دانش آموزان در حوزه های مربوط به شهرداری فعالیت داشتند.
وی با اشاره به همکاری شهرداری با سازمان های مردم نهاد تاکید کرد: تأسیس پناهگاه با مشارکت سازمان های مردم نهاد برای حمایت از حیوانات و زنده گیری سگ های بی سرپرست که اولین بار در ابهر اتفاق افتاد تا دیگر مردم شاهد تلف شدن حیوانات در شهر نباشند و اجرای برنامه فرهنگی قرار سبز که در حاشیه اتوبان و زمین های اطراف دفن زباله با مشارکت سازمان های مردم نهاد صورت گرفت.
شهردار ابهر با اشاره به بافت های فرسوده خاطرنشان کرد: در حوزه بافت فرسوده کارهای خوبی صورت گرفت و با پیگیری های مستمر سرای محله ی حسین آباد با زیربنای 600مترمربع در مرحله فراخوان قرار گرفت و با همکاری اداره عمران شهری که متولی این قضیه هستند در سال آتی این بنا با 2 طبقه سرای محله و کتابخانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، همچنین در این رابطه منطقه ی شریف آباد که به شهر الحاق شده و بافت ناکارآمد روستایی داشت، مراحل نهایی را طی می کند.
ذوالقدریها اظهار کرد: پروژه های سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی در دست تهیه است که بیشتر در حوزه های مجموعه آبی و استخر، تفرجگاه، سد کینه ورس، مجموعه تفریحی و رفاهی اتوبان و مجموعه تفریحی رفاهی در نقطه دیگری از شهر در حال آماده سازی است.
وی با اشاره به برنامه های پیش رو برای نوروز، تصریح کرد: آماده سازی شهر، آسفالت ریزی، رنگ آمیزی شهری، کاشت 8 هزار جعبه گل در میادین و بوستان ها، رنگ آمیزی المان های شهری از جمله اقدامات شهرداری ابهر در نوروز است.
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز با اشاره به طرح تفصیلی شهرداری ابهر، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده توسط اعضای شورا طرح تفصیلی شهر به مراحل خوبی رسیده است.
مصطفی محمودی، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر ابهر برای بررسی بودجه 97 حدود 594 نفر ساعت وقت گذاشتند تا به موقع این بودجه ابلاغ شود.
وی با اشاره به برنامه های شورا در سال آینده افزود: بازگشایی ها در سطح شهر و مناطق مختلف، جذب گردشگر، ایجاد تفرجگاه و ساماندهی بافت های فرسوده از جمله برنامه های شورای اسلامی شهر ابهر در سال آتی است.
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به عملکرد شورای شهر گفت: شورا در سال جاری 60 جلسه، 72 مصوبه، 13 توافق بازگشایی، 561 نامه رسیده و 549 نامه ارسالی داشت.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.