به گزارش ایرنا، علی محمدیان شامگاه سه شنبه در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ابهر با گرامیداشت ولادت با حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، افزود: آمار و ارقام که در این جلسات ارائه می شود که گاه موجب خوشحالی و برخی باعث تاسف است همه برآیند و نتایج آموزش ها و آگاهی های جامعه است.
وی تصریح کرد: با همه کمبودها و نواقص انتظارت مردم به حق است و در صورت وجود اختلال در دستگاه اجرایی نارضایتی برای جامعه هدف آن دستگاه ایجاد می شود که در این میان فرمانداری به‌عنوان واحد نظارتی و هماهنگ کننده دستگاه ها و ادارات نماینده و بازوی اجرایی کشور است.
معاون فرماندار ابهر با اشاره به کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی توسط کشاورزان ابهر ابراز کرد: امیدواریم کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی فقط به دلیل افزایش قیمت این محصولات نباشد و متاثر از ترویج فرهنگ، آموزش و آگاهی باشد که بسیار اهمیت دارد.
محمدیان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی دریک حوزه عزم ملی و عمومی می خواهد، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی دستگاهی و جزیره ای نمی باشد بلکه مانند قطعات پازل به هم پیوسته است که باید با مشارکت همه دستگاه‌ها، خانواده ها و نخبگان باشد.
وی با اشاره به حوادث چهارشنبه آخرسال و آمادگی بیمارستان ها در این روز، یادآور شد: در فرهنگ غنی ایرانی همه جوانب فرهنگی، روحی، جسمی مورد نیاز انسان دیده شده است اما متاسفانه مراسم چهارشنبه آخرسال دچار مدرنیته شده و باعث ایجاد عارضه می شود در حالی در گذشته بدون حادثه و روز مبارکی بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر نیز افزود: مواد غذایی با وضعیت اقتصادی جامعه ارتباط دارد، امروز بیش از80 درصد بیماری ها غیر واگیر هستند و موادغذایی ناسالم یکی از عوامل اصلی ایجاد این بیماری ها است.
کوروش شعبانی با اشاره به بازدیدهای متعدد از نانوایی ها، اظهار کرد: هر عاملی که PH نان را برهم بزند عوارض خواهد داشت و امسال با استفاده از دستگاه های خرید شده PH خمیر نان در محل سنجیده می شود و سختی آب و کیفیت آرد بر کیفیت نان تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: از نظر پزشکی بی کیفیت ترین و پر مصرف ترین نان، لواش است و قبلا نیز انتظار داشتیم کیفیت نان سنگک بهتر باشد که متاسفانه نوع آرد مصرفی در این نان کیفیت لازم را ندارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر تصریح کرد: در قنادی ها مشکل اساسی استفاده از روغن بی کیفیت و چند باره استفاده کردن از آن است که در یک مورد شاهد اضافه کردن شربت معده در روغن بودیم که موجب می شد روغن شفاف بشود که با استفاده از دما سنج ویژه روغن موفق به کشف این گونه تخلفات شده ایم.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.