سجاد صنعتی منفرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود در روستاها فعالیت می کند و در این راستا از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارهای مختلفی انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: بهبود مسکن روستایی، رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد را به دنبال دارد و در این میان ساخت مسکن مناسب ایجاب می کند که تشکیلات نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و ظرفیت های موجود روستاها و تعداد نیروی انسانی دارای صلاحیت فنی ساختمان سازی از سوی ارگان مرتبط با فن ساختمان راه اندازی و حمایت شود.
این مسئول به نحوه اعطای تسهیلات ویژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی، همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی، به روستاییان پرداخت می شود.
صنعتی منفرد افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی با کارمزد پنج درصد تا سقف 18و 20 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر اعطا می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: از مجموع سه هزار و 200 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی از اعتبارات سال 95 مسکن روستایی استان زنجان 2 هزار و 239 سهمیه ابلاغ شده و از این تعداد قرارداد یکهزار و 550 فقره تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در بانکها منعقد شده است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر از 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی 46 هزار و 370 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح روستاهای استان مقاوم سازی شده است.
وی بااشاره به اینکه، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض، نظارت بر ساخت و ساز پروژه های بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی مناطق آسیب دیده از سوی این اداره کل اجرا می شود.
به گفته این مسئول، ارائه خدمات فنی و مهندسی به موقع در بازسازی مناطق سانحه دیده، اجرای پروژه های مقاوم سازی مسکن روستایی و انجام پروژه های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه های بازسازی و مسکن روستایی، از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پیگیری و اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون نظام فنی و مهندسی روستایی، با 134 ناظر دارای صلاحیت و 11 دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی در سطح شهرستان های استان فعالیت می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.