معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان از استقرار ۱۶ پایگاه امداد و نجات در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غفور آقاجانلو، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ، امروز شنبه با اعلام این خبر ، گفت: همه ساله در آستانه سال نو طرح امداد و نجات نوروزی از سوی دستگاه های متولی از جمله جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در امتداد طرح امداد و نجات زمستانی اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا 16 پایگاه امداد و نجات جاده ای که 10 پایگاه ثابت و 6 پایگاه موقت است در راستای تامین امنیت مسافران نوروزی در جاده ها اجرا می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در کنار جمعیت هلال احمر، راهداری، اورژانس، مدیریت بحران و آتش‌نشانی در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی سهیم هستند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان هشت اکیپ پشتیبانی امداد و نجات و ۱۸ ایستگاه راهنمایان نوروزی در محورهای مواصلاتی و ورودی‌های شهرهای استان زنجان دایر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی ۱۱۰ نفر از نیروهای امداد و نجات، ۲۵۰ نجاتگر داوطلب و ۱۲۵ نفر از سازمان جوانان مشارکت خواهند داشت.

آقاجانلو با اشاره به فعالیت بالگردهای امداد و نجات در این ایام تصریح کرد: ۱۹ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودرو، ۱۴ دستگاه خودرو کمکدار و ۹ دستگاه موتور آمبولانس در این طرح به کار گرفته می شود.

وی به آمادگی تیم‌های واکنش سریع در این ایام اشاره کرد و گفت: در این طرح تیم‌های امداد و نجات خواهران و تیم امداد و نجات کوهستان هم در آماده باش خواهند بود.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان، ارزیابی محسوس و غیرمحسوس ایستگاه‌های امداد و نجات و اجرای طرح همیار امداد در این ایام در دستور کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.