غفور آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره آموزشی350 نفر از امدادگران و نجاتگران استانهای آذربایجان غربی و شرقی، سنندج، همدان و زنجان حضور دارند که در چهار مرحله آموزش های لازم به آنها ارائه می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس گروه های هدف در این دوره، آموزش هایی از قبیل باز آموزی استفاده از تجهیزات نجات هیدرولیک، کار با آمبولانس، تجهیزات آمبولانس و نحوه کنترل ترافیک، رهاسازی و تثبیت مصدوم و تمرین های مربوط به مراقبت های پیش بیمارستانی را فرا می گیرند.
آقاجانلو ، هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را تبادل اطلاعات در زمینه امداد و نجات جاده ای، حفظ آمادگی های حوادث جاده ای و غیر مترقبه برای نوروز سال 97 ذکر کرد و گفت: تحقق این امر به ارائه خدمات بهتر به گروه های هدف منجر خواهد شد.
وی بیان کرد: همه امداگران دوره های آموزشی یاد شده را فرا گرفته اند اما برای آمادگی هرچه بیشتر و فراگیری مطالب به روزتر این دوره ها برگزار می شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطر نشان کرد: همه ساله دوره های آموزشی یاد شده توسط استانها به صورت مجزا برگزار می شد که امسال طبق برنامه ریزی انجام گرفته به صورت برنامه کشوری در 6 منطقه کشور در حال برگزاری است و یا انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دوره بازآموزی طرح امداد و نجات استان های شمالغرب پایگاه پشتیبانی امدادنجات شمالغرب جمعیت هلال احمر کشور که از امروز /پنجشبه/ سوم اسفند آغاز شده تا 12 همین ماه ادامه دارد.
هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.