به گزارش ایرنا رضا عسگری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری بخش مرکزی شهرستان زنجان با بیان اینکه میزان خدمات ارائه شده در مناطق روستایی به ویژه در حوزه خدمات زیرساختی قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست، افزود: توجه به روستاها و مناطق محروم از اولویت های ویژه نظام جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: هر چند برخی نیازمندی ها و ترکیب جمعیتی باعث برخی مهاجرت ها از روستاها به مقصد شهرها شده است ولی روستاهایی هم هستند که مهاجر پذیر شده اند و ما شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به آنها هستیم.
عسگری تصریح کرد: ایجاد خدمات زیرساختی در روستاها از جمله تامین آب، برق، گاز، بهسازی و آسفالت راه های ارتباطی برای این است که این خدمات زمینه ساز ایجاد اشتغال و ثروت در مناطق روستایی شود.
وی به لزوم تغییر رویکردها پیرامون توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: توسعه همه جانبه روستایی باید به عنوان هدف اصلی ما باشد چرا که تحول در مدیریت روستایی در گرو رشد و توسعه همه بخش ها است.
فرماندار زنجان به لزوم تهیه سند توسعه برای روستاها توسط دهیاری ها اشاره کرد و افزود: سند توسعه، چشم انداز مشخص و نگاه توسعه محوری را برای پیگیری مسائل توسعه یک روستا ترسیم می کند.
وی با بیان اینکه آب یکی از چالش ها عمده در زمان حاضر است، اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی طرح ها و حمایت های مناسبی برای گسترش سیستم های آبیاری نوین دارد و انتظار از مدیران روستایی(شورا و دهیاری) این است که برای پیشبرد اهداف و برنامه های دستگاه های اجرایی در مناطق روستایی همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.
عسگری به لزوم آموزش پیرامون مسائل مختلفی همچون استفاده بهینه و صحیح ار منابع آبی، مصرف درست، تولیدات سالم و مناسبات اجتماعی در روستاها اشاره کرد و افزود: جلب مشارکت اقشار مختلف در روستاها می تواند زمینه حل بسیاری از مشکلات را فراهم کند.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم همه روستاهای بالای 20 خانوار این بخش از گاز شهری برخوردار می شوند، گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، 36 روستا در بخش مرکزی دارای گاز بودند ولی طی حدود چهار سال گذشته شمار روستاهای دارای گاز شهری به رقم 56 رسیده است.
کاوه حقیقی افزود: طی فعالیت دولت تدبیر امید بالغ بر 200 میلیارد ریال برای اجرای 296 پروژه عمرانی در سطح روستاهای این بخش هزینه شده است.
به گزارش ایرنا بخشداری مرکزی شهرستان زنجان با 116 روستای دارای سکنه، بالغ بر 51 هزار نفر جمعیت دارد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.