به گزارش ایرنا، حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش بینی ها از اواخر وقت یکشنبه بر میزان پوشش ابر در این استان افزوده خواهد شد و با ورود سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه بارشها به شکل برف و باران آغاز می شود.
وی یادآوری کرد: به دلیل دمای هوای نه چندان سرد، بیشتر بارش ها در اغلب نقاط استان به شکل باران و در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود و علاوه بر آن وزش باد شدید نیز بین 50 تا 80 کیلومتر برساعت این منطقه را در بر خواهد گرفت.
سلطانی افزود: طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه وضعیت جوی استان بارانی و برفی پیش بینی شده که این سامانه فعال از واخر وقت چهارشنبه از استان خارج خواهد شد و به دنبال آن کاهش دما به وقوع می پیوندد.
وی اظهار کرد: با توجه به شدت بارشها وقوع آبگرفتگی در سطح معابر دور از انتظار نیست و بر این اساس اطلاعیه ای به منظور آمادگی دستگاه های متولی امر صادر خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: وضعیت جوی امروز شنبه این استان آسمانی صاف است و در منطقه طارم مه آلودگی وجود دارد که برای روز یکشنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد همراه است.
وی خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته منطقه فرودگاه با منفی هفت و آببر طارم با 13 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان صفر درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش نشان می دهد.
سلطانی دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده را بین منفی چهار و 10 درجه بالای صفر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.