به گزارش ایرنا، علی حیدری روز پنجشنبه در همایش انقلاب و مراسم آغاز به کار هتل آپارتمان ویژه نگهداری بانوان سالمند در هیدج، افزود: در سال 92، 4 هزار شغل را در ابهر از دست داده بودیم در حالی که از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید 2 هزار 669 مورد از آنها احیا شده است.
وی اظهار کرد: از اقدامات مهم برای احیای مشاغل از دست رفته در شهرستان ابهر، راه اندازی مجدد گروه کارخانجات نساجی نیکو بود که از 9 شرکت آن 6 شرکت احیا و شروع به کار کرده است.
فرماندار ابهر گفت: با تعطیلی کارخانجات نیکو مجبور به واردات محصولات تولیدی این شرکت از کشور ترکیه بودیم اما با راه اندازی مجدد آن از واردات و خروج ارز جلو گیری شد.
وی تاکید کرد: تا به امروز 15 هکتار به شهرک های صنعتی ابهر افزوده شده است و با توجه به طرح های توسعه ای شرکت های پارس حیات، ایریکو، فولاد ناب آرش، شرکت الکترود میکا، نساجی مهریس، کیلوس انتظار می رود فرصت های شغلی بسیاری در آینده برای جوانان ایجاد شود.
حیدری ابراز کرد: از دهه فجر سال 95 تا دهه فجر امسال 272 پروژه عمرانی با اعتبار یک هزار و 430 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که از این طرح ها 26 مورد در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 800 میلیارد ریال بوده است.
وی بیان کرد: در دهه فجر امسال 73 پروژه عمرانی و 11 پروژه سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر 700میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
فرماندار ابهر با اشاره به اینکه عملکرد مطلوبی در جذب اعتبارات ملی داشته ایم، خاطر نشان کرد: برای این پروژه ها از محل اعتبارات استانی 10 میلیارد و از محل اعتبارات ملی 65 میلیارد ریال هزینه شده است.
نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این مراسم گفت: با توجه به اینکه بیش از 95 درصد بودجه کشور را بودجه جاری تشکیل می دهد، برای ایجاد اشتغال راهی غیر از جذب و حمایت سرمایه گذار نداریم.
محمد عزیزی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و محدویت منابع مالی افزود: امروز مشکل کشور جذب سرمایه گذار است و نباید برای اخذ یک مجوز ماه ها زمان صرف کرد و متوجه بود که امروز زمان مناسبی برای اذیت سرمایه گذار نیست.
وی اظهار کرد: همه افرادی که در این کشور به عنوان مدیر منصوب می شوند حداکثر تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام می دهند و مردم باید مدیران ساعی را تشویق و حمایت کنند.
عزیزی با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه گذار نیاز به همدلی است، تاکید کرد: هر اقدام و خدمتی که در شهرستان انجام می شود حاصل همدلی، اتحاد و انسجام مسئولان است و در همه این موفقیت ها همه مردم دخیل هستند.
شهرستان ابهر با 160 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
7324/8068
خبرنگار: اکرم بیات** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.