به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مظفری در این نامه که روز پنجشنبه منتشر شد، با اشاره به اهمیت امنیت روانی جامعه تصریح کرده است: فعالیت کلیه موسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه بدون مجوز نیز باید متوقف شود.
وی به هشدارهای مکرر و چندین باره دادستانی زنجان مبنی بر لزوم دریافت مجوز فعالیت موسسه های مالی از بانک مرکزی اشاره کرده و نوشته است: به عنوان مرجع قضایی از یک و نیم سال گذشته هشدارهای لازم به این موسسات مالی و اعتباری، صندوق های قرض الحسنه داده شده است.
در ادامه نامه به متن تذکرها اشاره شده و آمده است: در این هشدارها به لزوم اقدام سریع این موسسات و صندوق ها و تعیین تکلیف سریع فعالیت خود به صراحت اشاره و به آنها اطلاع داده شده که امکان افتتاح حساب جدید تا زمان دریافت مجوز نخواهند داشت.
دادستان عمومی و انقلاب زنجان به طولانی شدن روند دریافت مجوز این موسسات تاکنون اشاره و خاطرنشان کرده است: در این فرصت اگر موسسه ای، اراده ای برای فعالیت قانونی داشت، تاکنون مجوز قانونی را دریافت می کرد.
در ادامه آمده است: با شرایط توصیف شده، هیچ توجیهی برای فعالیت غیرقانونی وجود ندارد و در راستای پیشگیری از وقوع جرم، بروز مشکلات اجتماعی، مالی و هزینه کردن از بیت المال برای حل کردن این مسائل، نیروی انتظامی بدون هیچ اغماضی، با جدیت و قاطعیت مانع فعالیت و افتتاح حساب جدید برای مردم شوید.
حجت الاسلام مظفری در این متن تاکید کرده است: این موسسات با برنامه ریزی نیروی انتظامی، فقط حق بازپس دادن سپرده گذاری های مردم را خواهند داشت و حق هیچ گونه فعالیت دیگر و دریافت وجه را ندارند، در صورت تخطی از این دستور، مطابق قانون با آنها برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در ماه‌ها و سال های گذشته بارها در مورد فعالیت موسسات مالی غیرمجاز هشدار داده بود، اما با این حال موسسات مالی و اعتباری غیرمجازی در کشور مشغول فعالیت بوده و هستند، که باعث ایجاد بحران مالی و خسران سپرده گذاران در سطح استان های کشور شده اند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.