مسیح الله معصومی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در مناطقی ار شهر زنجان بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی وجود دارد و یکی از برنامه های ارائه شده در شورای شهر زنجان این است که از طریق ایجاد مراکز تسهیل گری مشوق هایی برای نوسازی واحدها به ساکنان این محلات داده شود.
وی، هدف از ایجاد دفاتر تسهیل گری را رفع مشکلات احتمالی ساکنان در بافت های فرسوده در زمینه ­های نوسازی بناها، تجمیع ساختمانها، احیا و نوسازی بافت فرسوده، توسعه محلات و توزیع عادلانه ثروت و آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان در بهسازی بافت فرسوده و اتصال سرمایه گذار به مالک نسبت به ایجاد این دفاتر در مرکز شهر زنجان ذکر کرد.
معصومی افزود: تسهیلات بافت فرسوده با همکاری ادارات راه و شهر سازی و بانک های عامل پرداخت می شود و این کار طبق فرآیندهای لازم انجام می گیرد که همکاری متقاضیان به پیشبرد کارها در این بخش کمک می کند.
وی بیان کرد: در بخش حوزه معماری و شهرسازی نیز سیمای منظر شهری با جدیت پیگیری می شود و متاسفانه نماهای ناموزون، متفرقه بدون نظم، حتی استفاده از مصالح مختلف، بالکن، شکل پنجره ها و حتی در چینش تابلوها که به عنوان معرف فضاها هستند همخوانی وجود ندارد.
شهردار زنجان گفت: آئین نامه ای در دست تهیه است که با ارائه یکسری ضابطه شهروندان را ملزم خواهد کرد، همانطوری که فضاهای شهری مورد استفاده عموم شهروندان قرار دارد هر شهروندی نیز نمی تواند به هر نحوی که بخواهد نماهای ساختمانی و مصالح را انتخاب کند؛ این کار بر اساس دستور العمل خواهد بود.
وی اظهار کرد: شهرداری زنجان در حوزه مبلمان و المان های شهری بویژه مبادی ورودی شهر اقداماتی را مورد توجه قرار داده و با بهره گیری از مشاوران نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهد کرد و این کار تحولاتی را بدنبال دارد.
پیش از این رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، از مرحله جدید پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در این استان خبرداده و گفته بود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده مرحله جدید پرداخت تسهیلات بافت فرسوده پس از وقفه ای کوتاه در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده از سوی بانکهای عامل به متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
صمد هاشملو گفته بود که تسهیلات بافت فرسوده در شهر زنجان تا سقف 40 میلیون تومان و در شهرهای ابهر، خرمدره و خدابنده نیز 30 میلیون تومان با سود 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به مطالعات انجام گرفته محدوده تاریخی شهر زنجان 419 هکتار، سکونتگاههای غیررسمی 237 هکتار و بافت میانی 209 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.