محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون معتادان کارتن خواب متجاهر شهر زنجان در کمپ ها، ماده 16 و کمپ دو اسب ساماندهی می شوند که این افراد با هماهنگی نیروی انتظامی و با دادن یاری برگ در این مراکز پذیرش می شوند.
وی اظهار کرد: هم اکنون برآوردها نشان می دهد حدود 50 تا 60 معتاد کارتن خواب متجاهر در شهر زنجان وجود داشته باشد و در صورت آماده سازی در مکان جدید ساماندهی می شوند.
محمدی خاطرنشان کرد: با هماهنگی استانداری زنجان مکان مناسب برای ساماندهی این نوع معتادان در شهر زنجان در نظر گرفته که پس از اماده سازی نهایی و با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهر سازی تا پایان امسال و یا خرداد سال آینده افتتاح می شود.
وی بیان کرد: طبق اعلام شورای مواد مخدر استان شیوع مواد مخدر در این استان زیر یک درصد اعلام شده که این آمار به سال های گذشته باز می گردد و برای اطلاع از وضعیت کنون لزوم انجام تحقیق و پژوهش دقیق ضروری است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس نمی توان گفت که آمار معتادان در این استان روند افزایشی با کاهشی دارد و انجام مطالعات دقی به برنامه ریزی و راهکارهای بهتر منتهی می شود.
وی بیان کرد : هم اکنون 10 کمپ اعتیاد بخش خصوصی مجوز دار تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند که این تعداد مراکز جوابگوی پذیرش معتادان بوده و مشکلی در این وجود ندارد.
محمدی خاطر نشان کرد: این اداره کل برنامه ای پیشگیرانه را در سه سطح تعریف کرده که پیشگیری سطح اولیه یعنی تدابیری برای جلوگیری از مصرف مواد اعتیاد آور و یا به تاخیر انداختن سن شروع اعتیاد است که با توجه به سیاستهای بهزیستی کشور هم اکنون در سه سطح محیط های کاری، محیط های آموزشی و محلات برنامه ریزی و اجرا می شود.
یه گزارش ایرنا ، پیش از این اسدالله درویس امیری استاندار زنجان آذر امسال و در جلسه شورای مواد مخدر گفته بود ،حتی وجود یک معتاد کارتن خواب هم به منزلت و آبروی این استان لطمه می زند و از همین رو تمامی مسئولان این بخش باید اصرار بر جمع آوری تمام معتادات متجاهر و کارتن خواب داشته باشند و از تکرار آن خسته نشوند.
وی خاطر نشان کرده بود؛ جمع آوری معتادان متجاهر آنچنان باید ادامه یابد که تمامی آنان بدانند که شهر و استان زنجان برای آنان نا امن است و نمی توانند و نباید در این شهر روی کارتن بخوابند.
سال گذشته 470 هزار نفر در استان تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه اجتماع محور اعتیاد این سازمان قرار گرفتند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.