به گزارش ایرنا، خلیل جمشیدی شامگاه دوشنبه در سومین جشنواره انتخاب دانشجویان پژوهشگر برتر زنجان افزود: زمینه خلاقیت در پژوهش باید تقویت شود، زیرا خلاقیت در حوزه‌ آموزش و پژوهش است که در دنیای مدرن به نتیجه می‌رسد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه 'مقاومت' تنها راه غلبه بر فشارهای درونی و خارجی برای پیشرفت کشور است، گفت: با سرمایه ای به نام جوانان و با اتکای به نیروی آنان توانایی استقامت در برابر هجمه ها و تحول در کشور را داریم.
وی با اشاره به اینکه نباید از کاستی‌های موجود در کشور غافل شد، تصریح کرد: باید تلاش و زمینه بروز خلاقیت در استان را تقویت کنیم، زیرا این خلاقیت است که باعث به نتیجه رسیدن در دنیای مدرن می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در ادامه مراسم با بیان اینکه رتبه مناسبی در بخش آموزش منجر به اشتغال نداریم، گفت: این برنامه‌ها گامی در راستای ارتقای علمی استان است.
مهدی عباسی تصریح کرد: مسئولیت مدیریت آینده کشور متعلق به دانشجویان است و باید با جدیت، بحران موجود در حوزه مهارت آموزی را مدیریت کنیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان گفت: فقط صنایع کشور نیاز به پژوهش ندارند و باید در همه زمینه ها پژوهش حضور پررنگی داشته باشد.
ابوالفضل جلیلوند تاکید کرد: نباید توجه به اقدامات پژوهشی مختص به یک هفته باشد و بعد از گذشت این یک هفته تا سال آینده فراموش گردد.
جلیلوند خاطرنشان کرد: برای پیشرفت کشور نیازمند پژوهش محور شدن امور هستیم و برای ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات باید جایگاه آن را در کشور ارتقا ببخشیم.
وی خاطرنشان کرد: لازمه پژوهش خوب آموزش خوب است، لازم است دانش‌آموزان نگاه ویژه‌ای به پژوهش داشته باشند و آن را جدی بگیرند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: محورهای پژوهش در استان باید بتواند مشکلی از مشکلات زنجان را حل نماید و باید در این راه از ایده‌پردازی، نوآوری و تفکر خلاق در جوانان حمایت لازم انجام بپذیرد.
صفری با بیان اینکه تئوری محور بودن‌ در حوزه‌های مختلف مطلوب نیست، تصریح کرد: تبلیغ گسترده کنکور در رسانه ملی مورد انتقاد بنده نیز هست و با این کار دنبال یک فرایند نادرست عدالت نسبی، برای بهره مندی قشر محروم جامعه از دروس کنکوری است.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره انتخاب دانشجویان پژوهشگر برتر زنجان با حضور شماری از پژوهشگران این استان، دانشجویان پژوهشگر و اساتید دانشگاه ها برگزار شد.
در سومین جشنواره انتخاب دانشجویان پژوهشگر برتر، 94 شرکت کننده حضور داشتند که از این تعداد 36 نفر خانم و 58 نفر آقا بودند.
از مجموع این تعداد شرکت کننده، 59 نفر در مقطع دکترای تخصصی و 35 نفر در مقطع ارشد و دکترای حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.
از ابتدای آذر امسال فراخوان این جشنواره اعلام و تا 20 آذر مهلت جمع‌آوری آثار تعیین شده بود، همچنین از 20 آذر تا دوم دی‌ آثار داوری شد.
بر اساس آیین‌نامه جشنواره پنج نفر در مقطع دکترا و سه نفر در مقطع کارشناسی ارشد تجلیل شدند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.