حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در همایش بزرگ بسیجیان شهرستان زنجان که تحت عنوان شکوه مقاومت در سالن 6 هزار نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد، افزود: دشمنان انقلاب و ایران، همواره به فکر توطئه و نفوذ هستند و وظیفه مسئولان، سیاستگزاران، مدیران و مجریان است که دست در دست هم و پشت سر امام مسلمین، اتحاد خود را حفظ کرده و در ساختن ایرانی آباد و سربلند تلاش کنند.
وی با تاکید براینکه هوشیاری و آگاهی مسئولان و ملت ایران، توطئه های شوم دشمن را یکی پس از دیگری خنثی می کند به تشکیل بسیج مستضعفین توسط معمار کبیر انقلاب اشاره و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه و دسیسه های دشمنان برای شکست این انقلاب و تجزیه ایران در اقصی نقاط کشورمان به بهانه های واهی آغاز شد و حضرت امام (ره) برای
حفظ انقلاب اقداماتی را انجام دادند که یکی از این اقدامات اصیل، ماندگار و حکیمانه، تشکیل بسیج بود.
حجت الاسلام خاتمی، خطاب به جوانان و نوجوانان بسیجی حاضر در این همایش گفت: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین نشان از درایت، آینده نگری و دشمن شناسی بود و از آن پس تاکنون همواره شاهد آثار و برکات فراوان این نهاد مقدس در عرصه های مختلف برای پاسداری از انقلاب و ارزش های انقلاب هستیم.
وی تصریح کرد: نخستین قدرت نمایی و کارآمدی بسیج در دوران دفاع مقدس متجلی شد و درحالیکه استکبار جهانی و مرتجعین منطقه با همه توان و قدرت از صدام حمایت می کردند این نیروی مردمی که از اقشار مختلف تشکیل شده بود بر حسب وظیفه و احساس مسئولیت در جبهه های حق علیه باطل حاضر شد و در مقابله با دشمنان، افتخارات بزرگی را خلق کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بسیج در عرصه های مختلف حاضر است و همواره کارآمدی خود را در هنگام حوادث به منصه ظهور گذاشته است گفت: امروز تفکر بسیجی در جهان اسلام شکل گرفته و موجب ترس و وحشت دشمنان شده است.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه باید همواره آگاه و دشمن شناس بود، افزود: دستور آماده بودن در مقابل دشمنان در قرآن آمده است و باید از آنچنان آمادگی بالا برخوردار باشیم که دشمنان جرات تجاوز و تعدی به ایران اسلامی را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر آمریکای شرور، حتی یک درصد احتمال می داد در صورت حمله به ایران موفق خواهد بود این کار را انجام می داد اما اقتدار نیروهای مسلح، هوشیاری ملت ایران و درایت و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری موجب شده است تا این کشور متخاصم فکر تجاوز و تعدی را از خود دور کند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: امروز بسیجیان با حضور در عرصه های مختلف اعم از فرهنگی، امنیتی، دفاعی و محرومیت زدایی، به صورت خالصانه و با تمام توان به مردم شهید پرور و ولایی، خدمات ارایه می دهند که این قابل تقدیر است.
سردار جهانبخش کرمی با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر در عراق و سوریه، افزود: امروز بسیجیان در کنار سایر نیروهای مسلح ایران برای دفاع از کشور و کمک به مسلمانان جهان آماده است و اگر دست متجاوزی به سوی ایران دراز شود و پای کثیفشان را به مرزهای ایران باز کنند آن را قطع خواهند کرد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.