علی وقفچی روز پنجشنبه در جلسه پرسمان دانشجویی پیشرفت در دانشگاه زنجان افزود: در بسیاری از زمینه ها ظرفیت و پتانسیل هایی وجود دارد و در بیشتر زمینه ها نیز باید ظرفیت سازی شود.
وی با تشریح وضع و شرایط موجود بهره وری در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: وجود شرایط لازم برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی طی یک سال، ایران را از دیگر کشورها متمایز کرده است که از این مزیت و پتانسیل باید نهایت بهره را برد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین به ظرفیت تولید انواع فرش دستباف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: با وجود این ظرفیت در زمان حاضر حتی یک مترمربع فرش از زنجان صادر نمی شود چرا که گمرک استان مشکل دارد.
وی بر لزوم رفع مشکلات گمرک زنجان تاکید و اظهارکرد: مسئولان ذی ربط در این خصوص باید جدیت داشته باشند تا
فعالیت گمرک زنجان قابل قبول باشد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش های انجام شده از سوی نمایندگان مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، مالیات 28.5 درصدی پیش بینی شده برای استان زنجان در سالجاری به 9 درصد کاهش یافت.
وقف چی تاکید کرد: با کاهش مالیات به 9 درصد 140 میلیارد تومان سرمایه استان زنجان در جیب کسبه و مالیات دهندگان باقی ماند.
وی اظهار کرد: علاوه بر استان زنجان حداکثر مالیات 17 استان کشور نیز همین مبلغ شد و این 9 درصد مالیات پایه ای برای سال های آینده خواهد بود و کمک اساسی به استان است.
وقفچی خاطرنشان کرد: جوانان باید برای نقش آفرینی و سربلندی کشور در زمان حاضر و آینده در تلاش باشند چرا که هیچکس به جز این قشر فرهیخته و فعال نمی تواند در آبادانی کشور نقش آفرینی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، جلسه پرسمان دانشجویی پیشرفت در دانشگاه زنجان با حضور بیش از 20 نفر از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد که تعدادی از دانشجویان درباره نبود صادرات چشمگیر محصولات کشاورزی و سایر تولیدات استان و کشور به دیگر کشورها سوالاتی را مطرح کردند.
یکی از دانشجویان برای بها دادن به این قشر و پاسخگویی مسئولان به آنها تاکید کردند.
یکی دیگر از دانشجویان نیز نسبت به ظرفیت سازی در باره صادارت محصولات تولیدی به کشورهای روسیه، عراق و قطر تاکید کردند که نباید صادرات دیگر کشورهای اروپایی فرصت صادرات محصولات تولیدی از ایران بگیرد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.