هومن امیدوار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متاسفانه برخی کارفرمایان راغب به این کار نیستند ، افزود: مسئولان ایمنی باید از آموزش های لازم برخوردار بوده و کافرمایان باید بر کار و فعالیت آنان نظارت بهتر و بیشتر داشته باشند و اجازه ندهند خارج از حیطه مسئولیت خود بکارگیری شوند.
وی بر جذب و بکارگیری مسئولان ایمنی در محیط های کار تاکید و اظهار کرد: کارفرمایان باید به آموزش های مورد لزوم مسئولان ایمنی اهمیت بیشتری قایل شوند و این اداره کل نیز آماده برای برگزاری کلاس های آموزشی در این خصوص است.
امیدوار، آموزش ایمنی و اصولی به کارگران را نیز ضروری خواند و افزود: البته آموزش به تنهایی برای حوادث ناشی از کار کافی نبوده و باید پس از آموزش نیز نظارت ها و ارزیابی ها به گونه ای باشد که تغییر رفتار ایمنی در کارگاه ها اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه کارفرمایان باید مقررات و اصول ایمنی در محیط های کار را جدی بگیرند تا میزان وقوع حوادث حین کار به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: ارتقا سطح ایمنی و امنیت در محیط های کار به منظور حفظ جان کارگران که به عنوان سرمایه های عظیم انسانی هستند باید در اولویت نخست کارفرمایان باشد.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به حوادث حین کار در این استان اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای ارایه شده، تعداد وقوع حوادث حین کار در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش مواجه بود اما تعداد فوتی ها یک نفر افزایش داشت.
به گزارش ایرنا، در 26 شهریور امسال 3 نفر در شرکت خوراک دام در شهر هیدج از توابع شهرستان ابهر بر اثر سانحه در محل کار جان باختند و در واقع آنها بدون در نظرگرفتن موارد ایمنی به داخل مخزن حاوی از مواد اسیدی و قلیایی ورود کرده و مسموم شده بودند.
در 31 شهریور نیز راننده یک دستگاه بیل مکانیکی و راننده کامیون در حال تخلیه کیک که در حدود پنج کیلومتری کارخانه فرآوری روی دندی واقع است به یکباره شاهد ریزش اطراف محل تخلیه شدند و راننده بیل مکانیکی موفق به فرار از صحنه حادثه شده اما راننده کامیون در محل گرفتار آمد که جسدش پس از گذشت پنج روز کشف شد.
10 مهر جاری نیز 'محمد جعفری' از ووشوکاران توانمند و شایسته زنجان، حین کار در شرکت کاغذسازی راشا کاسپین در زنجان بر اثر کشیده شدن دست و سر به درون دستگاه پالپر، جان خود را از دست داد.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.