دکتر محمدامین عباسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس قرار دادن برنج پخته شده در مدت طولانی تری امکان رشد میکروبها را فراهم می کند و بر این اساس توصیه می شود از نگهداری آن در محیط آزاد خودداری شده و در یخچال نگهداری شود.
وی اظهار کرد: مصرف غذای مانده مانند برنج مشکلات گوارشی را بوجود می آورد و از زمان ورود میکروب تا بروز بیماری 6 تا 12 ساعت و حتی بیش از 24 ساعت بر حسب نوع آلودگی به طول می انجامد.
عباسی افزود: بر این اساس علایمی شامل اسهال ، درد شکم، مانند تب، تهوع و استفراغ که گاهی اسهال همراه خون و خونریزی گوارشی نیز مشاهده می شود.
به گفته ی این متخصص، در صورت خفیف بودن علایم، میزان مایعات از دست رفته با جایگزین کردن آب و مایعات جبران می شود.
این متخصص داخلی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: بر این اساس برای رفع این مهم و کاهش آب بدن می توان،نسبت به مصرف مایعاتی نظیر آب ، دوغ و پودر او،آر، اس اقدام کرد و هرگزاز مواد قندی نباید استفاده کرد ، به دلیل آنکه به تشدید اسهال منتهی می شود.
وی ابرازکرد: درصورت انجام اقدامات درمانی اولیه تا 48 ساعت اگر بهبودی در فرد حاصل نشود، و یا در صورت بروز خون در مدفوع هر چه سریع تر به مرکز درمانی مراجعه کند.
این متخصص داخلی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: برای پخت مواد غذایی به مراحل آماده سازی آن نیز باید توجه ویژه کرد و علاوه بر آن استفاده از ظروف پلاستیکی که مواد غذایی با حرارت بالا نگهداری می شود خودداری شود چرا که عوارضی مخربی دارند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کریمه کنگو برای تهیه گوشت نیز باید زنجیره سرما جهت تهیه و پخت کاملا رعایت شود.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.