حجت الاسلام علی خاتمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه حکومت حق اصلی ترین مساله است، به هدف و فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) اعتقادات و عقاید خود را به عنوان تابلو ماندگار در مقابل بشریت آن زمان، آینده و تاریخ قرار داده است.
وی با تاکید براینکه حضرت سیدالشهدا(ع) به درستی دشمن خود را می شناخت و خوب می دانست که آنان به هیچ اصل و اصول اخلاقی پایبند نیستند و به راحتی تهمت و افترا می زنند، اظهار کرد: امام حسین (ع) به همین خاطر برای پیشگیری از مسائل اعتقادات خود را در معرض قضاوت فکر و اندیشه مردم قرار داد.
حجت الاسلام خاتمی به آثار و تبعات تبلیغات مسموم دشمنان اشاره کرد و افزود: گاهی تبلیغات مسموم و منفی آنقدر خطرناک هستند که حتی نور زهرا (ع) نیز برای دفاع از خود مجبور می شود بگوید من هم مسلمانم، نماز می خوانم و به الله، نبوت، پیامبر و بهشت و جهنم، معتقد هستم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ریشه تمام دعواها و جنگ ها برای شرارت و خوشگذرانی، توسعه طلبی و کشورگشایی، ایجاد فساد و تباهی در دنیا و روا داشتن ظلم و ستم بر دیگران می باشد که همه اینها باطل است.
حجت الاسلام خاتمی، هدف از قیام امام حسین را امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: حضرت سیدالشهدا برای مقابله با ظلم و شرارت و احقاق حق مظلومین و اصلاح امور قیام کرد و امروز مردم عزادار پس از گذشت این همه سال بخاطر شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زده و غوغا می کنند.
وی اظهار کرد: باید خدا را شاکر باشیم که قلب ما را کانون محبت خود، پیغمبر، اهل بیت و امام حسین (ع) قرار داده است و پدر و مادرها ما را با عشق و محبت سیدالشهدا بزرگ کرده اند.
حجت الاسلام خاتمی به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی به دست گروه های تکفیری اشاره و اظهار کرد: این شهید عزیز و والامقام غوغایی عجیب در فضای کشور ایجاد کردند و مقام معظم رهبری نیز بر تابوت مقدس ایشان بوسه زدند و به خانواده این شهید گرانقدر فرمودند که خدا شهید شما را عزیز کرده است.
وی به مناسبت های مختلف در مهرماه اشاره کرد و افزود: مهاجرت حضرت امام (ره) از عراق به پاریس، روز آتش نشانی و هفته نیروی انتظامی را ازجمله مناسبت های این ماه هستند.
حجت الاسلام خاتمی با تقدیر از خدمات خاموش آتشنشانان به خدمات ارزنده نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: سلامت و امنیت بزرگترین نعمت جامعه هستند و عزیزان سبزپوش نیروی انتظامی در حفظ و ارتقا امنیت از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است که هشت هزار نفر از این عزیزان در زمان دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نایل آمده اند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.