به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی اولویت های عمرانی شهر زنجان افزود: رویکرد مدیریت عالی استان، کمک به مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف توسعه شهر زنجان است و در این راستا نیز با استفاده از ابزارهای قانونی، کمک های مالی لازم را انجام می دهد که از جمله آن می توان به کمک های صورت گرفته در قالب کمیسیون ماده 5 اشاره کرد.
وی اظهار امیدواری کرد ؛ اعضای شورای اسلامی شهر زنجان فرد مناسبی را به عنوان شهردار زنجان انتخاب کنند و در ادامه مسیر، پشتوانه قوی اجرایی و تصمیم‌گیری برای وی باشند تا مشکلات طرح های عمرانی و توسعه ای شهر زنجان از جمله سبزه میدان برطرف شود.
رحمتی با بیان اینکه هنر شورای اسلامی شهرها، تعریف منابع مالی جدید برای شهرداری ها است، اظهار کرد: سهم بودجه ای شهرداری زنجان نسبت به بسیاری از شهرهای همتراز به خوبی رشد نکرده و باید با تعریف منابع مالی جدید نسبت به تقویت مالی مدیریت شهری زنجان اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: اجرای طرح های مشارکتی در شهرداری زنجان، یکی از اقدامات مهم سال های اخیر بشمار می آید.
وی خاطر نشان کرد: با تعریف طرح های مشارکتی، در عمل شهرداری زنجان سهم مشارکت خود را در ابتدا پرداخت می کند و در پایان نیز سود خود را بصورت نقدی دریافت خواهد کرد که در گردش مالی آن بسیار موثر خواهد بود.
رحمتی با بیان اینکه هر شهری با تکیه بر نمادهای آن شهر توصیف می شود، ادامه داد: میزان توسعه یافتگی شهرها در تعریف فضاهای واحد شهری و نمادهای آن نمایان می شود و زنجان برای طراحی سبزه میدان، طبق فضای شهری عمومی و نماد شهری انرژی زیادی صرف کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: طرح سبزه میدان زنجان، طی فرایندی با برگزاری رقابت میان گروه های متخصص و برتر کشور توسط هیات داوران انتخاب شده به اعتقاد کارشناسان و هیات داوران یکی از بهترین طرح های موفق شهرسازی کشور محسوب می شود.
وی اضافه کرد: بر اساس رویکرد و سیاست تعریف شده، کاهش مداخلات مستقیم در طرح و حضور بخش خصوصی در فازهای بعدی در کنار ورود به بدنه طرح در قالب رعایت قوانین و مقررات پیش بینی شده است.
رحمتی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته مطابق با تکلیف طرح تفصیلی شهر زنجان، شهرداران سابق نسبت به انجام تملکات در طرح اقدام کردند و در آذر ماه 92 بیش از 60 تا 70 درصد تملکات طرح انجام شده بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان اضافه کرد: مرحله نخست سبزه میدان بصورت پیمانکاری طی فراخوانی، توسط شرکت منتخب بصورت 80 درصد غیرنقدی و 20 درصد نقدی انجام می شود.
وی افزود: با وجود اینکه در ابتدای کار تلاش شد طرح بصورت سرمایه گذاری تعریف شود، ولی بدلیل نبود سودآوری بالا در این طرح، ورود سرمایه گذاران توجیه لازم را نداشت، از اینرو تصمیم گرفته شد رویکرد اجرایی آن در فاز نخست به سمت پیمانکاری باشد.
اجرای طرح سبزه میدان در سال 67 به تصویب شورای مدیریت شهر رسید اما عملیات اجرای آن بطور رسمی شهریور سال 93 با حضور وزیر راه وشهرسازی آغاز شد و آخرین پیمانکار این طرح شرکت کهن دژ میلاد بود که قرارداد همکاری آن با شهرداری لغو شد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.