یه گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز یکشنبه در دومین سمینار شیمی کاربردی ایران در زنجان افزود: پیشرفت کشور بدون توجه به علم شیمی مقدور نیست و مسئولان اگر دنبال توسعه اند، شیمی را جدی بگیرند.
زلفی گل گفت: با توجه به اینکه مشارکت بین المللی ایران با سایر دانشگاه ها ۲۰ درصد است، گسترش این نوع مشارکت موجب توسعه دیپلماسی علمی خواهد شد، چرا که مشارکت ها باعث تغییر نگاه جهان به ایران می گردد.
دبیر انجمن شیمی ایران تاکید کرد: باید نظارت را در سیستم آموزش‌عالی بالا ببریم تا داده های علمی دانشگاه و تولید علمی در کشور کیفی شود.
وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از یک میلیون پژوهشگر در ایران فرصت بزرگی برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف علمی به شمار می‌رود.
دبیر انجمن شیمی ایران با تشریح کاربردهای شیمی در زندگی روزمره و اجتماعی افزود: تفکر و تعقل انسان هم نتیجه واکنش های شیمیایی است.
زلفی گل با بیان اینکه باید نوع نگاه به علم در ایران و نظام آموزشی عالی تغییر یابد، گفت: باید برای نزدیک به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجوی کشور با آینده نگری برنامه ریزی مناسب انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در زمینه‌های کاربردی خوب عمل نشده است، افزود: با این حال ایران در مسیر درست علمی حرکت می کند و از این نظر در جهان کشور به سمت صاحب مکتب علمی شدن می رود.
دبیر انجمن شیمی ایران با تاکید بر اینکه باید شاخص های علمی دنیا را به رسمیت بشناسیم، گفت: با این بینش می‌توانیم علم را بومی کرده و مورد استفاده قرار دهیم.
به گزارش ایرنا محمدعلی زلفی گل یکی از ۱۴ دانشمند بین المللی کشور به شمار می‌آید.
انجمن شیمی ایران دارای ۱۵ کمیته است و 6 مجله تولیدی دارد و سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ سمینار شیمی برگزار می کند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.