حجت‌الاسلام احمد جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استفاده و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف به ویژه حوزه زکات از افراد معتمد در روستاها به‌ عنوان عامل جمع‌آوری زکات تعیین‌ شده است.
وی اظهار کرد: به‌ منظور افزایش فعالیت دبیرخانه شورای زکات در مناطق روستایی برنامه‌ریزی‌شده تا شورای فرعی زکات در روستا نیز تشکیل شود.
حجت الاسلام جباری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 47 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شده که از این میزان 31 میلیارد ریال در قالب زکات فطره و 16میلیارد ریال آن نیز در قالب زکات واجب و مستحبی بوده است.
وی بیان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، میزان زکات جمع‌آوری‌شده این استان در پنج‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد افزایش داشته است.
رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها، تلاش می شود جمع‌آوری 94 میلیارد ریال زکات طی سال جاری در این استان تحقق یابد.
وی ابراز کرد: زکات واجب با توجه به اقلیم استان زنجان در حوزه سه محصول گندم، جو و کشمش است، گفت: کشاورزان و باغداران زنجانی می‌توانند محصولات زراعی غیر مشمول زکات خود را در قالب زکات مستحبی به دبیرخانه شورای زکات اهداء کنند.
حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: زکات حق خداوند است و هر فرد به سهم خود باید برای تحقق حداکثری این فریضه دینی تلاش کند و در این میان همراهی روحانیت در توسعه و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات و گفتمان سازی در حوزه این فریضه الهی بسیار مؤثر و راهگشا است.
به گفته وی، آثار مهم پرداخت زکات در جامعه کاهش فاصله طبقاتی و تامین اقتصاد جامعه اسلامی است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 85 میلیارد ریال زکات در این استان جمع آوری شده بود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.