به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،آیت الله خاتمی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانه مطبوعات زنجان به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: مثبت کار کردن در مطبوعات هزینه دارد ولی ایجاد جنجال هزینه زیادی ندارد. در مدت حضورم در زنجان، اهل رسانه این استان را کسانی دیدم که دغدغه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی داشته و به فکر توسعه استان هستند.

امام جمعه زنجان وجود امنیت و آرامش در جامعه را برای شکوفایی استعدادها لازم دانسته و گفت: ایجاد اضطراب و نگرانی هزینه‌های زیادی به جامعه تحمیل می‌کند ولی با وجود امنیت و آرامش، افراد جامعه به اهداف از پیش تعیین شده خود می‌رسند.

وی ادامه داد: در محیط چالش‌انگیز هم ممکن است افراد به اهداف خود برسند ولی این موفقیت با طعم شیرین همراه نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در زنجان، امنیت و آرامش را یکی از نعمت‌های ناشناخته عنوان کرد و افزود: تعداد نشریات استان در طی مدت اخیر رشد چشمگیری داشته و دلگرم کننده است به گونه‌ای که وضعیت مطبوعات فعلی با ١٠ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی از وجود چالش‌هایی در آینده کشور یاد کرده و گفت: یکی از این چالش‌ها موضوع محیط زیست و آب است به گونه‌ای که طبق گفته‌های پرفسور کردوانی، جنگ آینده جنگ آب خواهد بود. تخریب منابع طبیعی از طریق استفاده بی‌رویه از مراتع مشکل دیگری است که باید در این خصوص به روستائیان آگاهی‌های لازم داده شود تا آنان بدانند که موضوع آب و خاک مهم بوده و نمی‌توان آن را از هیچ کجا وارد کرد.

آیت الله خاتمی از رسانه‌های استان خواست به این موضوعات توجه ویژ‌ه‌ای داشته و طی سلسله مقالات و گزارش‌هایی به صورت مداوم در این خصوص به اطلاع‌رسانی بپردازند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص ورزش‌های باستانی گفت: اخلاق و وجدان در جامعه ورزشی ما در حال فراموشی است، امروزه در مورد ورزشکارانی که در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند نظرات موافق و مخالف فراوانی مطرح می‌شود و قضاوت‌های متفاوتی در مورد این اقدام آنان وجود دارد. متاسفانه فاصله قضاوت میان دو طیف بسیار زیاد است و این نوع فاصله در قضاوت که بیشتر بر اساس لجبازی است، نوعی سقوط اخلاقی در جامعه محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که اخلاق و سلوک اجتماعی در جامعه فراموش شده است.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به ١٧ مرداد و سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: طی سه سال گذشته سه دوره جشنواره مطبوعات در استان زنجان برگزار شده و خبرنگارانی که آثار برجسته‌ای در طول یک‌سال داشته‌اند در این جشنواره شرکت کرده‌اند و این آثار توسط بهترین اساتید کشوری مورد قضاوت قرار گرفته و در روز خبرنگار از صاحبان آثار برتر تجلیل شده است.

وی با اشاره به حسن سلوک امام جمعه زنجان در برخورد با اصحاب رسانه استان و تجلیل از وی در روز خبرنگار اظهار داشت: این تصمیم به دلیل حمایت‌هایی است که ایشان از اصحاب مطبوعات و رسانه داشته و محیط آرام حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی استان مدیون حضور وی در استان است.

مقدم ادامه داد: در سفر وزرای مختلف به استان زنجان، آنان نیز به وجود این آرامش در استان صحه گذاشته‌اند که این امر مدیون درایت و همراهی ایشان بوده که همواره پدرانه و مصلحانه به مسائل فرهنگی نگاه می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اصحاب رسانه این استان را انسان‌های منصف و اخلا‌ق‌مدار عنوان کرده و افزود: زنجان در حوزه مطبوعات به مدد حمایت‌هایی که از این اداره کل صورت می‌گیرد و تعامل با اصحاب رسانه، مشکلی در برگزاری مراسم روز خبرنگار ندارد در حالی که قبلا در یک روز دو مراسم از سوی دو تفکر مختلف برگزار می‌شد ولی اینک دغدغه همه مطبوعات استان، توسعه بوده و با صداقت و شفافیت در این مسیر گام بر‌می‌دارند و اگر انتقادی مطرح می‌کنند از سر خیرخواهی است.

در این دیدار تابلو فرشی از طرف خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به پاس همراهی امام جمعه زنجان با رسانه‌های استان به وی اهدا شد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717833
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.