سونا صرفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین دمای هوای این استان طی 24 ساعت گذشتته 36 درجه بالای صفر بود که طبق پیش بینی ها تا 2 روز آینده و با افزایش سه درجه ای دما این میزان افزایش خواهد یافت و هوای گرم در این استان حاکم خواهد شد.
وی اظهار کرد: وضعیت جوی امروز/چهارشنبه/ این استان نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده که این روند طی روز /پنجشنبه/ با شدت بیشتری و سرعت وزش باد به 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
صرفی افزود: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که دمای هوای در ایستگاههای هواشناسی در شرایط استاندارد اندازه گیری می شود و این در حالی است عوامل متعددی مانند ترافیک در هسته ای مرکز شهر می تواند به افزایش بیشتر دما منجر شود.
وی توصیه کرد: با توجه به در پیش بودن هوای بسیار گرم در مناطق مختلف استان عموم مردم در صورت امکان بویژه ساعت گرم روز (11 صبح تا 17 عصر ) از فعالیت در خارج از منزل خودداری شود و علاوه بر آن در مصرف آب و برق صرفه جویی لازم انجام گیرد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته ماهشان و آببر بطور مشترک با 38 درجه و خیرآباد با 12 درجه بالای صفر گرمترین و سردترین شهرها و ایستگاه این استان بود.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت کمترین و بیشترین دمای شهر زنجان نیز 16 و 36 درجه بالای صفر بود و دمای کنونی نیز 20 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نشان نمی دهد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.