هدایت صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان زکات فطره جمع آوری شده این استان طی سال گذشته 16 میلیارد تومان بود که امسال با همکاری و مشارکت بیشتر خیران این رقم به 31 میلیارد تومان افزایش یافته که رشد 48 درصدی را نشان می دهد.
وی یادآوری کرد: این نهاد توسعه معروفات در حوزه کارهای خیرخواهانه و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه و بهره‌گیری از آن به نفع جامعه هدف را مورد توجه قرار داده و با این نگاه در حوزه رسیدگی به ایتام و نیازمندان، جامعه شکل تازه‌ای به خود گرفته است.
صفری افزود: بر این اساس میزان زکات جمع‌آوری‌شده این استان طی سه ‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 335درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: طی سه ماهه امسال هفت میلیارد و 599 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شد که این مبلغ در قالب زکات واجب و مستحبی در سطح استان بوده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 748 میلیون ریال بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: از مجموع زکات جمع‌آوری ‌شده طی سه‌ ماهه اول امسال چهار میلیارد و 988میلیون ریال برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان و 2 میلیارد و612 میلیون ریال برای احداث ، مرمت و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: 60 درصد از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده برای محرومان و 40 درصد در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.