به گزارش ایرنا ، اسدالله درویش امیری روز شنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: ظرفیت بسیار بالای اشتغالزایی در حوزه IT و ICT وجود دارد و 90 هزار شغل در کشور برای این بخش در برنامه اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است.
وی یادآورشد: در زنجان نتوانسته ایم از ظرفیت موجود این بخش استفاده کنیم در حالی که در استان های دیگر، این ظرفیت مورد توجه مسئولان برای توسعه بخش خدمات و اشتغالزایی قرار گرفته است.
درویش امیری اظهار کرد: در زمان استاندار سابق ، تفاهم نامه ای برای بهره گیری از ظرفیت بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات منعقد شده بود اما تا کنون هیچ بخشی از آن عملیاتی نشده است.
استاندار زنجان بر لزوم پیگیری اجرای این تفاهم نامه تاکید کرد و گفت: در صورت لزوم ، دستورالعمل های مورد نیاز تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.
وی برنامه بودجه سالانه کشور را دارای ظرفیت های ثابت و قابل توجهی خواند و تاکید کرد: مدیران باید بهره گیری از این ظرفیت های ثابت را برای جذب اعتبارات توسعه ای بیش از پیش مد نظر قرار دهند.
درویش امیری خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید گزارشی از نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی برای جذب منابع اعتباری ثابت پیش بینی شده در برنامه بودجه هر سال را تهیه و ارائه کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در این جلسه یکی از نمودهای بارز توسعه یافتگی جوامع را میزان و سهم مالیات در منابع و بودجه سالانه آن جامع خواند و گفت: به هر میزان که سهم مالیات در برنامه بودجه بیشتر باشد به همان میزان جامعه بیشتر به توسعه و پیشرفت دست می یابد.
شهرام طهماسبی بر لزوم استفاده از منابع ملی پیش بینی شده در برنامه بودجه کشور تاکید کرد و ادامه داد: به هر میزان که بتوان نیاز استان به منابع مالی را برجسته تر به همان نسبت هم می توان سهم بیشتری از بودجه ملی برای زنجان جذب کرد.
وی اظهار کرد: این منابع می توانند محرک های توسعه که همان اجرای پروژه های عمرانی هستند را تحریک کند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.