به گزارش ایرنا، داود محمدی روز پنجشنبه در جمع شماری از قضات و کارکنان دادگستری استان زنجان، افزود: استقرار کامل دولت الکترونیکی و پیشبرد امور به طور الکترونیکی در همه حوزه ها، باعث شفاف شدن موضوع و جلوگیری از انواع جرایم از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی می شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف کشور ایده خوبی برای کاستن از فشار کار دادگاه ها بود، تصریح کرد: معلوم نبود اگر این شوراها نبود زمان رسیدگی به پرونده ها با این حجم در چه وضعیتی قرار داشت.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسیدگی به 15 میلیون فقره پرونده تشکیل شده در سال 95 کار راحتی نیست و قضاوت این میزان پرونده کار طاقت فرسایی به شمار می آید.
محمدی به نقش و مقام شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: ایشان معمار بزرگ قوه قضائیه است و تدبیر وی به عنوان بنیانگذار این مجموعه عظیم، مسیر رشد و تعالی را برای این قوه هموار کرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از تروریست نامیدن ایران توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر غربی، تصریح کرد: همانهایی که این ادعا را دارند خود مرکز پرورش تروریست بوده و از حامیان اصلی تروریست به شمار می آیند.
وی خاطرنشان کرد: همه ملت های آزاده و آزاد اندیش جهان می دانند که ایران با داشتن 17 هزار شهید ترور، خود یکی از بزرگترین قربانیان ترور در جهان است.
محمدی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس به هر سه قوه نظارت دارد، افزود: در بررسی های انجام شده از قوه قضائیه یکی از مشکلات عمده این قوه تراکم جمعیت کیفری در ندامتگاه ها و طولانی شدن زمان دادرسی است.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این قوه با تولید فکر در درون مجموعه خود می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل و نقش موثری را در این زمینه ایفا کند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم سجاد کریمی خبرنگار ایرنا و مهران حبیبی خبرنگار هفته نامه آوای میهن به عنوان خبرنگاران نمونه حوزه قضایی استان زنجان از سوی رئیس کل دادگستری استان و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این مراسم بیش از 20 مدیر استانی، قاضی و کارمند دستگاه قضایی و سازمان های تابعه در سطح استان تقدیر شد.
همچنین یکی دیگر از ویژه برنامه های این مراسم بهره برداری از استخر بزرگ ولایت با مساحت 13 هزار مترمربع و صرف بالغ بر 38 میلیارد ریال با حضور مسئولان قضایی استان و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.